zware baby met altijd honger.

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is 1 jaar en   3 weken en het gaat hartstikke goed met haar,gelukkig.
Maar ze is helemaal geobserveerd van eten.Het begon toen ze net een paar weken oud was.Als ze dan honger had moest ik altijd super snel een flesje klaar maken en zo gauw ze de fles zag schreeuwde ze echt moord en brand,dan ging het niet snel genoeg allemaal,en dat is nou met het gewone eten ook al .Als zij gegeten heeft en ik eet een uur daarna zelf een boterham dan Moet ze ook ervan eten.Elk kruimeltje   wat ze op de grond vind gaat de mond in. Ik kan nog niet meer stiekem een snoepje pakken ,ze ziet het meteen en dan maar wijzen en geluidjes maken om ook wat te krijgen.
Zelf krijgt ze als eten gewoon brood ,fruit en s,avonds warm eten.Tussendoor alleen soepstengels of rijstwafels.Ze is ook te zwaar volgens het cb.Ze is nou 76 cm en 10,5 kg.Het is eigenlijk een beetje een luxe 'probleem',het lijkt me erg als je kindje niet goed eet maar dit is het omgedraaide.Ze lust ook echt alles ,zelfs bloedworst en hoofdkaasenz.

Hoe gaat dat bij jullie met eten?
Herkent iemand dit?

Ik zou het leuk vinden om te weten wat jullie allemaal te eten geven en hoeveel.

groetjes Natasja
 
Dag Natasja,

Wat jij beschrijft herken ik ook heel erg. Mijn zoontje is alleen pas 8 maanden dus nog iets jonger dan jouw dochtertje. Wat me alleen verbaasd is dat ze zeggen dat jouw dochtertje te zwaar is. Ik heb er verder geen verstand van maar mijn zoontje was bij de vorige controle 70 cm en 10 kilo en dat was een prima gewicht. Nou kruipt en loopt hij nog niet dus verwacht dat het straks niet zo snel meer zal gaan, maar dat mijn zoontje prima weegt en jouw dochtertje te veel dat verbaasd me dus..... Wellicht weer te maken met het verschil tussen de CB's...........


Annemiek
 
Hallo,

Ook voor ons is dit herkenbaar!! Als ik iets eet, dan wil mijn zoontje (17maanden) ook datgene eten wat ik in mijn mond stop. Dus we hebben samen onze eet-momenten. 's Ochtends samen ontbijten, 'smiddags samen boterhammetje eten en 's avonds samen warm eten. Een tussendoortje neem ik wel eens ongezien in de keuken zonder dat hij het door heeft. Maar even lekker van een reep chocolade smikkelen is er dus niet bij. Ik ga er vanuit dat het weer zo'n periode is, en dat het vanzelf voorbij gaat. Soms neem ik wel eens een snoepje en krijgt onze zoon niets. Dan is het maar even tegensputteren.

Stan woog op met 15,5 maanden 10,8 kg bij een lengte van 75cm. Het cb vertelde dat het gewicht aan de bovengrens zit.

Je vroeg wat andere kinderen zoal eten, hieronder het schema;
8.00 uur: bordje pap en beetje melk uit een flesje (kreeg voorheen pap uit de fles en ben dit aan het afbouwen)
10.00 uur: drinken (water of sap) met soepstengel/cracotte
12.00 uur: 1 a 2 boterhammetjes met smeerbaar beleg + bekertje melk
15.00 uur: fruit en bekertje thee/sap
                              tussendoor: soms rozijntjes
18.00 uur: warme hap (bijv. flinke groente lepel groente, klein stukje vlees/vis/kip en
                              1,5 aardapppeltje) en yoghurt als toetje

19.00 naar bed.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 
hallo,
ik denk echt dat het per cb verschilt hoor, want zo zwaar vind ik je baby niet. Mijn zoontje is nu bijna 13 mnd en hij weegt ruim 12 kilo.Toen hij bijna 1 was woog hij namelijk 12 kilo en 90 gram, en 80,5 cm.  Ik heb nooit gezeur gehad bij het cb over zijn gewicht,als je kindje gezond is dan is er toch niks aan de hand. En als je hem zo ziet dan zeg je niet van jeetje wat een dikzak, helemaal niet. En wat eet hij       ''smorgens een fles pap van 200 melk
om 10 uur ongeveer een fruitje
om 12 uur/half 1, 2 of 3 broodje met vleeswaar of kaas of jam
flesje warme melk toe
dan gaat hij slapen
om 3 uur/half 4 een koekje
om half 6 warm eten en een toetje
en om 7 uur flesje warme melk 180(omdat hij dat zo lekker vind, wijst zelf al naar de magnetron en zegt diedie!!!)
en dan gaat ie lekker slapen en tussendoor drinkt hij water. Je moet gewoon een beetje op je gevoel af gaan en die is meestal wel goed.
Succes, groetjes Sigrid mama van Joey(5) en Indy(13mnd)
 
Terug
Bovenaan