<p>Hoi,</p><p>Ik was benieuwd hoe jullie omgaan met werk waarbij je veel in beweging bent, regelmatig moet bukken, tillen en weinig zit. </p><p>Ik ben nu 29 weken zwanger en werk als fysiotherapeut in een ziekenhuis en 6 weken geleden al minder zwaar fysiek werk gaan verrichten. Ook ben ik voor 60% ziekgemeld van normale werkzaamheden. Ik heb een vervangster die deze uren overneemt. Dat is super fijn, maar omdat een collega op vakantie is werk ik uiteindelijk toch nog mijn normale uren (32 u pw) alleen met patiënten die minder fysieke ondersteuning behoeven. Maar uiteindelijk blijft het gewoon hard doorwerken om alles goed af te krijgen. </p><p>Ondanks dit heb ik toch veel harde buiken en pijn in mijn onderbuik (geen blaasontsteking) en ik slaap ontzettend slecht. Mijn verloskundige heeft me nu verplicht een week rust gegeven. En dan moet ik volgende week kijken hoe ik mijn werk verder kan aanpassen. </p><p>Ik vind het echt lastig, omdat ik sommige zwangere collega's zo door die zwangerschap heb heen zie werken, haast klachtenvrij. Ik had gedacht dat mij dat ook wel zou lukken en in die zin voel ik me een beetje een 'zwakkeling'. </p><p>Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en hoe er bij jullie op werk rekening wordt gehouden met zwangerschap. </p><p> </p>