Zware bevalling

Wil het graag even van mij afschrijven.

27-01-2017 ben ik om 3 uur snachts begonnen met buikweeen dit voelde goed. Ik dacht nog als dit het is valt het mee. Om 6 uur kwam de verloskundige en had ik 5 cm ontsluiting. Ze is weer weg gegaan en om 7 uur heeft mijn man haar gebeld want het werd heviger. Ik had nu buik been en rug weeen om de 1 minuut. Om half 8 had ik 8 cm ontsluiting. Om 8 uur ben ik in het bevalbad gestapt en dit verlichte de pijn iets. Om 8.15 begonnen met persen. De been weeen waren verschrikkelijk en ik was kapot. Maar bleef buikpijn houden tijdens de weeen en de hartslag van mijn kleine meid daalde. Dus om 9.15 ambulance gebeld en om 9.38 waren we in het ziekenhuis. Haar hoofdje was al te zien maar de persweeen waren niet sterk genoeg. Om 9.49 hebben ze besloten om de zuignap er op te zetten en een knip te zetten. En toen om 9.54 is onze sophie geboren.

Ze zijn in totaal 1 uur een 15 minuten aan het hechten geweest. 1 flinke knip en 2 scheuren. Echter 2 dagen na de bevalling is de buitenste hechting geknapt en heb ik sindsdien een open wond. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes stefanie

Hoi,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter.

Ik ben 04-02-2017 bevallen van een gezonde dochter. Helaas heb ik ook een zware bevalling gehad.. Nouja, de bevalling zelf ging als een trein! Met 7,5 uur was onze Milou geboren. Helaas had ze wel in het vruchtwater gepoept, dus moesten we met spoed naar het ziekenhuis. Doordat ik paardrij heb ik erg strakke bekkenbodemspieren, waar ze met moeite door kwam. Ze hebben bij mij ook de vacuumpomp gebruikt (1x meetrekken). Ook heb ik een knip gehad die is uitgescheurd.. Na het hechten bleef ik bloeden en na verder onderzoek, bleek de vacuumpomp inwendig een bloedvat te hebben beschadigd. Dat moest ook gehecht worden en in totaal zijn ze 1,5 uur bezig geweest (zonder volledige verdoving) om mij weer te reconstrueren... In middels was ik 2 liter bloed verloren. Dit het ik doormiddel van 2 zakken bloed weer een beetje terug geekregen. De ochtend van de bevalling ben ik 5x weg gezakt, ondanks dat ik gewoon in bed lag en niks kon doen, omdat ik te slap was.

Na een paar dagen mocht ik gelukkig lekker naar huis. 2 dagen later wilde ik douchen en verloor 2 grote bloedproppen zo groot als 2 vuisten per stuk! De volgende dag moest ik terug naar het ziekenhuis om mijn katheter eruit te laten halen, heb ik weer 2 zakken bloed gekregen en hebben ze meteen een echo gemaakt. Daar wat 'iets' te zien, maar ze wisten niet wat... Een uur later lag ik op de OK en ben ik gecurateerd.. Er bleek nog een stukje placenta te zitten. Ook nu weer 600ml bloed verloren. In totaal ben ik 3 liter bloed verloren... Maar gelukkig nu aan de beterende hand!

Ik wens je veel sterkte met het verwerken en het een plekje geven van deze heftige gebeurtenis!

Terug
Bovenaan