Zware blaasontsteking 11+4 weken zwanger

Hoii.. heb ik weer wat hoor..

Vanavond bij de hap geweest, ik kon/kan niet meer zitten staan of lopen van de pijn. Het begon zo rond half 5 de middag met een wat branderig gevoel bij het plassen.. dit werd al vrij snel erger en binnen een uur moest ik iedere 2 minuten naar de wc om zomaar een druppeltje te plassen en oooo wat een pijn deed dat ineens.. vlak daarna pijn in mijn onderbuik en niet meer weten hoe te zitten staan of lopen van de pijn en meteen de hap gebeld, ze vroeg me urine langs te brengen en jahoor nog geen 2 minuten was ze weg en ze kwam terug en zei..
och meid wat heb jij wel een pijn want je hebt inderdaad echt een zware blaasontsteking te pakken.. alles wat niet in je urine hoort te zitten dat zit er wel in..

nou aan de antibiotica kuur voor 5 dagen en ik hoop zo zo erg dat de pijn snel weg gaat want jeetje.. dit hoop ik nooit meer mee te maken.

Nu drink ik noooooit Appelsap of sinaasappelsap, heb het in huis gehaald op advies van de arts maar nee bah ik krijg het echt niet weg.. hebben jullie misschien nog tips of echt de oplossing waar het sneller mee weg gaat?

Ze vertelde overigens dat het voor de baby geen kwaad kon en ik geen contact hoefde te nemen met de verloskundige..
 
Ooh wat vervelend zeg! Veel drinken en goed uitplassen, paracetamol nemen voor t ongemak en meer kan je niet doen helaas ben ik bang. Na 24 uur begint de antibiotica te werken. Welke heb je gekregen? Want ik meen me te herinneren dat nitrofurantoine 7 dagen gegeven moet worden in de zwangerschap ipv 5. Anders zou ik daar morgen nog eventjes over bellen met de HAP.
Beterschap en hopelijk knap je snel op.
 
Ik heb Furadantine 50mg gekregen en moet het 4x per dag 5 dagen lang gebruiken.

Ik merk nu al wel verschil het doet niet meer zon pijn gelukkig.

Cranberrysap ga ik eens halen en kijken of dat wel te drinken is bedankt.
 
Linvdv schreef:
Ik heb Furadantine 50mg gekregen en moet het 4x per dag 5 dagen lang gebruiken.
Ik merk nu al wel verschil het doet niet meer zon pijn gelukkig.
Cranberrysap ga ik eens halen en kijken of dat wel te drinken is bedankt.


Dat is hetzelfde als nitrofurantoine en moet 7 dagen gebruikt worden in de zwangerschap. Ik zou dat nog even laten aanpassen iom de huisarts of huisartsenpost. Fijn dat t al beter begint te worden!
 
Terug
Bovenaan