<p>Dag mama’s</p><p>ik wil deze topic gebruiken om het eea van mij af te schrijven, aangezien ik veel moeite heb met het verwerken van een aantal dingen. <br /><br /></p><p>De bevalling (bij 41.2weken) verliep heel pijnlijk, na 21 uur is mijn meisje geboren met een knip en vacuüm pomp. Ik was daar content mee, want ik kón niet meer na 2 uur persen met 38,7 graden koorts. <br />Na een nachtje in het ziekenhuis, met een katheter naar huis gestuurd (kon niet plassen door ruggenprik). <br /><br /></p><p>Maar dan de kraamweek. Bij dag 3 kwamen ik en mijn partner erachter dat we Corona hadden opgelopen. Dikke stress dus, want kraamzorg zou niet meer komen en het cb deed ook erg moeilijk om de hielprik af te kunnen nemen thuis. In plaats van dat je je ontzorgt moet voelen in de eerste weken, kregen wij er alleen maar meer zorgen bij en hebben wij dagen gebeld om alles te regelen. De zorg voor onze kleine meid kwam hierdoor op plek twee en iedereen had angst voor de Corona. <br />Logisch, ik had het liever ook niet gehad. Maar we konden er vrij weinig aan doen; Hebben juist zo voorzichtig gedaan de weken voor mn bevalling.. <br />Na veel bellen met kraam bureau, kwam de kraamverzorgster dan 2-3 uur helemaal in pak om alleen de belangrijkste dingen te doen. Dus geen huishouden oid. Maar we waren zo gevloerd door de Corona dat we dat juist ook nodig hadden. Enfin, slikken dan maar dat het huishouden een puinhoop is. Gelukkig hebben veel mensen voor eten en boodschappen gezorgd die week. Het belangrijkste was onze dochter en dat we een soort van konden uitrusten. <br />Ergens was ik ook blij dat de kraamzorg weg was, er was toch niet echt een klik. En als ze al zo weinig deed, dan deed ik het wel liever zelf. <br />Verder liep de borstvoeding niet goed, wel goeie productie, maar heel veel pijn en tepelkloven in de eerste 2 weken. Dus nu met tepelhoedje voedingen geven wanneer ik me daar zeker bij voel en verder kolven en flesje geven. Dat doe ik nu nog steeds, afwachtend op een bezoek van de lactatie kundige. </p><p>2 weken later konden we uiteindelijk uit isolatie. Nog wel klachten, maar dat kon geen kwaad volgens de ggd. In die twee weken konden dus ook ouders niet langskomen en geen kraambezoek (wat ik opzich prima vond, want dat wilde ik toch al niet). We hebben ons hierdoor wel heel eenzaam gevoeld. </p><p>Nu, 2 dagen terug voelde ik me eindelijk weer een beetje op de been. Maar sinds vandaag een heel heftige infectie te pakken (borstontsteking). 39,3 graden koorts en een heel pijnlijke, rode borst. Ik kan haar dus ook niet meer aanleggen, want te pijnlijk en ik voel me een slechte moeder. <br />Zojuist van de huisarts antibiotica gehad, maar ze durfde me bijna niet naar huis te sturen; lage bloeddruk, hoge hartslag en koorts. Ik kan helemaal niks op het moment, lig in bed en ik wil me gewoon een keer goed voelen. <br /><br /></p><p>Roze wolk is ver te zoeken zo, hopelijk komt die nog tevoorschijn. <br /><br /></p><p>Zijn er andere mama’s die ook klote weken hebben gehad na hun bevalling? Zou me graag niet zo alleen willen voelen hierin. <br /><br /></p><p>En sorry voor het geklaag ? </p>