Zware lasten tillen tijdens zwangerschap

<p>Hallo allemaal!</p><p>Zijn er onder jullie soms dames die zwaar werk verrichten?</p><p>Ik ben onlangs bij de arbeidsdokter geweest en zij wist mij te vertellen dat ik perfect tot de 7de maand zwangerschap kon werken in deze functie , al wist ze meer niet dan wel (ze was ter vervanging dus wist niet goed wat soort werk ik juist deed) en dat ik pas daarna naar lichter werk mag vragen. </p><p>Nu werk ik in de vaste nacht en moet ik meer dan 200 keer per nacht minstens 15kg tillen. Kan dit echt geen kwaad om tot mijn 7de maand te doen? Ik voel mij hier eigenlijk niet zo goed bij, vandaar dat ik eens wil polsen bij jullie..</p><p>Ik ben ook nog maar 3 maand geleden bevallen van mijn zoontje.</p><p> </p><p>Alvast bedankt!</p><p>Groetjes</p>

Pittig... maar ik herken het. 
Ik doe ook zwaar werk. Tillen en veel bukken etc. 
Ik heb na vraag gedaan bij de verloskundige, die zei dat er geen richtlijnen voor zijn.... ?
Maar wel dat je zelf goed moet aanvoelen wat wel en niet kan.

Ik ben nu 24 weken zwanger en vind het wel al erg pittig om pallets op te bouwen.

Hoi 

misschien een tip om op de site van het RIVM te kijken bij zwanger en lichamelijk zwaar werk. Daar worden richtlijnen aangegeven met betrekking tot tillen enz. 
Groetjes

@Sylvia83
Kan het mij goed voorstellen dat dit pittig is voor jou! Maar jij kan toch al naar werkaanpassing vragen of niet?

@Debbie h
Bedankt voor de tip ;) 

Op de site van het rivm staat precies omschreven hoeveel en hoevaak je mag tillen per trimester. Ook staat er wat over nachtdiensten. Succes :) 

Hoi!
Nou die ‘arts’ lult veel uit z’n nek zeg! Hier heb je de folder van RIVM, en er staat duidelijk vanaf week 20 (maand 5) NIET meer tillen dan 5x 10kg verdeeld over een hele dag! Vanaf week 30 is dit al 5x5kg op een hele dag 

https://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Brochures/Preventie_Zorg_Ziekte/Zwangerschap_en_werk/Informatieblad_Lichamelijk_zwaar_werk/Download/Informatieblad_Lichamelijk_zwaar_werk.pdf

Terug
Bovenaan