zware nachten deel ...?!

A

Anoniem

Guest
Nou de titel zegt t al.. Goeiendag, na mijn vorige topics met dit onderwerp (deel 1 en 2) dacht ik dat t niet veel erger kon, maar dat had ik dus mis!
PFFF wat een drama,
Sinds een paar nachten slaapt Birgit 's nachts zo verschrikkelijk slecht ze komt zowizo al om de 2u ofzo maar als ze dan bij mij inslaapt en ik leg haar terug is ze binnen 2 min wakker en zelf inslapen.. ho maar: gillen krijsen en trappelen ze maakt zich zelf hEElemaal gek.. vannacht was het echt drama.. om 1u viel ze eindelijk normaal in slaap, om vervolgens 1,5 u later weer wakker te worden, en zo ging t tot 4u en toen was t klaar, uiteindelijk is toen mijn vriend met r naar beneden gegaan met r...
Ik hoop dat dit de 8,5 mnd sprong is, ze brabbelt sinds een paar dagen ook ineens wawawa en bwabwabwa, dat heeft ze nog nooit gedaan behalve huhhhh ahhhhhh. Met die sprongen loopt ze altijd een beetje voor op t boek...
Maar ik wordt dit geneuzel 's nachts BEHOORLIJK beu eerlijk gezegd. dat ze niet doorslaapt ok, maar dit is echt niet meer leuk :(
Hoe gaat t met jullie kids?

groetjes een oververmoeide Evelien en Birgit (as usual   )

Oh wat balen dat ze nog niet lekker slaapt. Hier is het sinds 2 weken (even afkloppen) rustig 's nachts. Levi kwam ook nog 2 a 3 keer 's nachts en was dan met een voeding het snelst in slaap. En aangezien hij ook niet geweldig groeide vond ik dat de beste oplossing. Maar mijn man was een weekje naar amerika voor zijn werk en vroeg zich toen hij terugkwam af of hij pokon had gekregen. We hebben hem even gewogen en hij was in 4 weken 800 gram aangekomen. dat was evenveel als in de laatste 3 1/2 maand bij elkaar.
Toen had ik zoiets van dan heeft hij die nachtvoeding echt niet meer nodig en kan het ook echt geen honger zijn. We hebben hem 2 dagen 'snachts laten liggen, gelukkig krijst hij niet onwijs maar ligt hij meer te miepen. En toen moest ik naar het ziekenhuis voor mijn herniaoperatie en ik maakte me vooral zorgen over 's nachts aangezien mijn man niet de bv kan geven in geval van nood. Maar 's morgens belde mijn man op dat Levi helemaal had doorgeslapen tot 6.30 !!! En ik in dat ziekenhuis geen oog dicht doen 's nachts van de herrie daar (dacht dat ik eindelijk kon doorslapen). Maar sindsdien slaapt hij door tot meestal 06.00 maar dat vinden wij echt al super.
Ik weet niet of je je dochter 's nachts ook nog voedt? en ze krijst natuurlijk ook de hele tent bij elkaar. Ga jij er altijd uit of je vriend/man ook? Ik ging er normaal dus altijd uit ivm de bv maar toen mijn man eruit ging en Levi over zijn bolletje ging aaien was Levi echt een stuk rustiger. Bij mij verwachtte hij denk ik gewoon melk.
Ik heb niet echt heel veel advies maar hoop dat ze snel wat rustiger wordt want ik weet hoe slopend het is.

Heel veel succes en sterkte

groetjes chimene
"

Mijn dochtertje is acht maanden en heeft in haar leventje drie nachten doorgeslapen. Gemiddeld gaan we er zo'n vier keer per nacht uit. Dat loopt soms op naar tien keer en soms1 keer. Sowieso krijgt ze nog een late voeding, rond een uur of tien/elf. En daarna is het erg wisselend. Soms om twee uur nog een voeding, nadat ik al vier keer een speentje heb gegeven geef ik dan toch maar een voeding. En soms een voeding vroeg in de ochten, rond vijf uur.

Ik heb haar nooit laten huilen, omdat dit voor mij niet goed voelt. Achteraf ben ik er blij om, omdat ze toch medische problemen bleek te hebben. Dit lijkt nu verder in orde, maar het zit er nu toch ook bij haar in om vaak wakker te worden denk ik. Ik kan het ook nu niet over mijn hart verkrijgen om haar te laten huilen/krijsen. Ik sta er echt niet bij het eerste kikje boven, maar als het echt huilen wordt ga ik heen. Ik weet dat dit mijn eigen keuze is en ik hiermee misschien ook iets in stand houdt, maar ze kan het wel. Ze heeft er ook goede nachten bijzitten. En waar het verschil in zit... Geen idee, wist ik het maar.

Nou goed, morgen mag ik uitslapen. Zaterdag is altijd mijn beurt en daar moet ik dan weer een week op teren.
Succes

Ja, daar ben ik ook weer! Ruben is nu 8 mnd en sinds een week of 5 hebben wij dus ook erg onrustige nachten.
Inmiddels staat zijn bedje op onze kamer en sindsdien komt het gelukkig ook voor dat we na 2 keer z'n speentje te hebben gegeven, een nachtje door kunnen slapen.
Maar helaas voeren de slechte nachten nog steeds de boventoon.
Vannacht bijvoorbeeld was meneer om 3 uur klaarwakker en wilde niet meer slapen. Uiteindelijk is hij een uur later op mijn buik in slaap gevallen...
Sinds een week slaapt hij ook overdag heel onregelmatig en veel minder dan voorheen.
Terwijl dat juist heel goed ging...pffff... Kan soms zo stikjaloers zijn op ouders met van die heerlijke slaapkopjes. Maar aan de andere kant moet ik toegeven dat alles supergoed gaat met Ruben en hebben we verder helemaal niks te klagen. Dat moeten we ook niet vergeten!
A.s. maandag komt de wijkverpleegkundige langs om te kijken of zij nog goede tips heeft. Ben normaal niet zo'n voorstander van dat cb advies, maar je probeert uiteindelijk alles voor een goede nachtrust!
Succes iedereen & welterusten  !!

Terug
Bovenaan