Mijn zoon is naar een andere basisschool gegaan omdat we verhuisd zijn.hij zit in groep 6. Vanaf de kleutertijd wordt er gesproken over kenmerken van dyslexie. Het is een familie kwaal... Steeds zijn de resultaten niet slecht genoeg om in aanmerking te komen voor vergoede onderzoek, hij leest namelijk redelijk omdat we altijd oefenen. Zijn spelling is echter na veel oefenen nog steeds erg onvoldoende. De juf is er van overtuigd dat hij dyslectisch is, wij als ouders ook, daarom hebben we nu besloten onze zoon op onze kosten te laten testen. Dit gaat binnen kort gebeuren. Nu had mijn zoon afgelopen week een spellingstoets, na heel veel oefenen met de juf. Het resultaat was een cijfer 1. Wat vinden jullie hiervan? Kun je een kind op de basisschol een 1 geven? Het is duidelijk dat het onvoldoende is, dat ontken ik niet. Maar wat geef je een kind mee om zulke cijfers te geven? Mijn zoon wordt er moedeloos van, hij doet zijn best, dat hoeft hij dus niet weer te doen, dat heeft geen zin zegt hij. Wat moet hij doen om zijn gemiddelde omhoog te halen, vraagt hij zich af.
ik ben er zelf zo door ontdaan omdat ik het zo herken. Je gaat je zo dom voelen terwijl de oorzaak in de dyslexie zit. Maar ook al ben je niet dyslectisch, maar kan je gewoon niet zo goed leren, dan geef je een kind op de basisschool toch geen 1? Ben ik nou zo soft dat ik dit denk?
ik ben er zelf zo door ontdaan omdat ik het zo herken. Je gaat je zo dom voelen terwijl de oorzaak in de dyslexie zit. Maar ook al ben je niet dyslectisch, maar kan je gewoon niet zo goed leren, dan geef je een kind op de basisschool toch geen 1? Ben ik nou zo soft dat ik dit denk?