Zwart tandvlees bij doorkomende kies

Hoi iedereen!

Ik heb een klein vraagje.
Mij dochter is nu 14 maanden oud, ze heeft 4 voortanden door en al een kies. Nu zag ik net opeens dat er aan de andere kant van haar begin iets zwarts zit. Nu zie ik dat er daar ook een kies doorgroeit (een beetje schuin) en er zit een soort kleine zwart uitstulping bij, niet heel groot. Het voelt als tandvlees en het bloed wel met tandenpoetsen maar ze heeft er geen pijn aan. Helaas nu geen tandarts of huisarts beschikbaar , vandaar dat ik mijn vraag even hier stel.
Herkent iemand dit? Weet iemand wat het precies is en of het kwaad kan? Ze is eergisteren flink op der mond gevallen toen ze probeerde te gaan staan. Misschien komt dat hierdoor?

Ik hoor graag jullie ideeën en ervaringen! :)
 
Misschien idd een wondje oid? Bij mijn oudste kan ik het niet herrinneren, de jongste is 15 mnd en heeft het niet gehad.
 
Ik herken het van mijn dochter. Toen haar eerste kies doorkwam, had ze een hele grote zwarte plek in haar mond. Ik schrok me rot in het begin. Maar het was gewoon oud bloed oid en verdwenen vanzelf toen de kies goed door was. Ik zou me dus geen zorgen maken zolang het er niet ontstoken uit ziet en ze geen koorts heeft oid. Succes! 
 
Hier ook bij de jongste met een kies door komen tandarts zei kan oud bloed zijn omdat de kies doorkomt kan het een beetje bloeden.
 
Terug
Bovenaan