Zwarte ontlasting???????

Ik kom net van de wc, en tot mijn grote schrik had ik zwarte onlasting!!! ik ben me dood geschrokken, WAT IS DIT NOU WEER. ik drink sinds een paar dagen roosvisee ferro met extra ijzer maar jeetje zwarte ontlasting?? ik heb de afgelopen paar dagen hoofdpijn gehad en daarvoor ben ik naar de ha geweest om bloed te prikken, en mijn ijzergehalte was op het nippertje, dus ik moest maar aan de roosvicee ferro, maar is dit een bijwerking daarvan???
groetjes!!

ja, dat kan een bijwerking zijn van de Roosvicee ferro! Niks aan de hand dus.

Wist je dat je ijzerhoudende voedingssupplementen (zoals roosvicee Ferro)  het beste  kunt innemen in combinatie met vitamine c, dus bijv. met vruchtensap of fruit? Er wordt aangeraden om het niet in te nemen samen met calciumhoudende voedingsmiddelen (zuivel), omdat het ijzer dan  minder goed wordt opgenomen in je lichaam.

Jaja, je gaat er zwart van poepen, haha!
Mijn voorganger schreef over zuivel en dat klopt wel. Drink bij de maaltijd geen zuivelproduct, maar iets met vitamine C. dat bevordert de opname van ijzer in het bloed. Ook kun je na de maaltijd een eventueel toetje (als dat iets van zuivel is...) het beste pas na een half uur ofzo nemen. Om dezelfde reden.....' s Morgens een volkorenboterham met appelstroop is ook een aanrader.
Succes!

Hey bedankt voor jullie reacties!!
ik zat net op dokter.nl te kijken en daar vind je de meest vreselijke oorzaken haha, zoals een maagbloeding en weet ik allemaal wel niet wat!!!! ook bedank voor jullie goede adviesen! ik drink zelf vanaf gisteren 2x per dag een glas ferro, maar volgens mij mag je niet te veel van dat spul drinken he?
ps, ze hadden wel op het potje mogen zetten wat de bijwerkingen waren, ik schrok me dood haha!!!!
groetjes!!!

Ja, van veel ijzer ga je zwart poepen, haha! Je kunt er trouwens ook verstopt van raken. Een tip: abrikozen bevatten veel ijzer EN veel vezels, dus dat houdt je darmen op gang. En veel water drinken!

Sap (sinaasappelsap) bevat veel vitamine C, dus als je dat bij je maaltijd drinkt (melk dus niet bij de maaltijd), neem je ook meer ijzer op.

Succes ermee!
~Hilde

Tja, dat is ff schrikken. Ik heb zelf een ijzergehalte gehad van 3.7. Ze hebben getwijfeld over een bloedtransfusie maar eerst geprobeerd met div. medicijnen en foefjes. Ik heb zelfs extra foliumzuur geslikt en een drankje wat ook in pilvorm is ...fix. Dit kan je kopen in de reformzaak. Helpt echt. Mijn verloskundige had er ook een proefmonster van.
Hoop dat je niet te vermoeid bent want ik was echt super moe. Ik werd iedere keer gecontroleerd door mijn verloskundige deze deed ieder bezoek een test.   Hou het in de gaten zodat het niet nog meer naar beneden gaat.
Ik schommel tot op heden nog steeds maar gelukkig zit ik nu al op 6.5 en ben 39 weken zwanger.

Succes en hou het in de gaten.

Lin

Hoi Linda. Je bedoelt denk ik Floradix Kruidenelixer...een overheerlijk kruidendrankje. Ik ben 3 maande geleden bevallen en nog vaak erg moe. Mijn ijzergehalte was op het randje, dus ik ben maar weer die Floradix gaan gebruiken.....en de appelstroop....en geen melk bij mijnbrood etc.....
Succes ermee!
Patricia

Hey Patricia,

Yep! Floradix dat is het helemaal. Ik heb daar best veel aan gehad. Geniet jij lekker van je kindje en ik hoop dat ook jij je snel weer de oude voelt.

Take Care!

Linda

Terug
Bovenaan