Zwarte poep

Hallo, mijn zoontje van 17 maanden heeft sinds vandaag 2 keer zwarte poep gepoept, niet een beetje maar de hele luier zat vol (sorry voor de details) Ik weet dat pas geboren kindjes zwarte poep hebben. Maar ik heb t zelf nog niet gehoord van ouderen kinderen. Nu heb ik eens gegoolgt en daar staat dat je zwarte poep krijgt van te veel drop - fruit of ijzersuplementen. Snoep krijgt hij niet en fruit maar 1 a 2 stuks per dag.. Lijkt mij niet overtollig veel!

Het ergste wat er dan kan zijn door zwarte poep, dat er een gaatje in de darmen zit. Ik zelf merk verder niks geks aan hem



<span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Heeft iemand hier ervaring mee? Of moet ik me zorgen gaan maken.. </span>
 
Ik hoor net van mijn dochter dat mijn kleinzoon van 1,5 gisteren 14x! een poepluier heeft gehad, eerst groen, later zwart....
Hij heeft hierdoor hele kapotte billen ( tot bloedens toe)
Nu lees ik bovenstaande vraag en wil daar graag bij aansluiten...
Ik werk als gastouder en daarvoor in de kinderopvang en heb dit nog nooit meegemaakt!
 
Mijn zus haar dochter poepte in haar eerste jaren erg veel, maar men wist niet waarom. Ze hebben wel duidelijk gezegd dat als het rood of zwart is, dat ze meteen moet bellen, deze kleuren mag je niet hebben. Dus ik zou ff de huisartsenpost bellen.
 
Terug
Bovenaan