Zwarte sliertjes ontlasting

<p>Hi all, Zojuist viel mij op dat onze baby van drie maanden zwarte sliertjes had in de ontlasting. Ik vind dit erg vreemd en vroeg me af of jullie dit herkennen? Hij krijgt nutrilon standaard gemixt met omneo. Hij heeft een vaccinatie gehad een week geleden maar lijkt me niet dat dit hier door komt.</p><p></p>
 
Krijgt hij al vast eten af en toe? Het schijnt bij het eten van banaan wel eens voor te komen. Maar ik zou sws even mer de huisarts overleggen want zwart in de ontlasting kan ook oud bloed zijn. 
 
Nee dat geven wij nog niet. Hij moest gisteren wel uit het niets even huilen maar verder vrolijk. Hij is met drie weken met spoed opgenomen in het ziekenhuis voor een infectie. Dus wij zijn nu extra allert.
Mijn eigen huisarts is natuurlijk weer dicht, zie ik net. De vervangende huisarts heb ik niet echt fijne ervaringen mee door de vorige keer wat geleid heeft tot een ziekenhuis opname. 
Ik heb wel een foto maar weet niet hoe ik die hier kan uploaden.
 
Zou dan toch de vervangende huisarts bellen, kunt tegenwoordig ook vaak een foto doormailen, dan heb je deskundig advies (hier niet en misschien is de kans klein dat het iets ernstigs is, ik zou zelf het risick niet durven lopen).
Of je belt de huisartsenpost aangezien je eigen huisarts dicht is. Zou ook dan vragen of je in eerste instantie een foto kunt mailen. Mochten zij het alarmerend vinden zeggen ze zelf wel dat langskomen nodig is.
 
Heeft hij last van krampen? Wat ik nu ga vertellen niet gelijk van hieperdepiepen. Want weet niet hoe ik het anders op moet schrijven.

Als je kleine moeite heeft met afgaan, kan het zijn dat hij misschien een interne aambei heeft, niet schadelijk maar deze kan ook wat gaan bloeden. Zwarte ontlasting is oud bloed, ook ijzer tabletten geeft donkere ontlasting. Je zegt dat het kleine sliertjes zijn, misschien zit hij verstopt?

Ik zou even de huisarts bellen en het even voorleggen, misschien heeft de schat genoeg aan wat laxerends waardoor het wat makkelijker gaat, echter ik ben geen dokter en heb het zelf niet gezien, dus houd je hier niet aan vast.

Altijd dokter bellen als je je zorgen maakt! Beter 1 keer te veel dan....
 
Ik heb zojuist de vervangend arts gebeld en de foto's doorgestuurd. Zij zeggen dat het een normaal beeld is voor jonge baby's. Als hij dit na 6 maanden nog heeft moet ik weer contact opnemen. 
Als het zo blijft en erger wordt en mijn huisarts zelf weer terug is, neem ik met hun contact op. Hij was de vorige keer met sirenes opgehaald door de ambulance nadat we naar huis waren gestuurd met een zetpil. Hij had een erge infectie en 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Hij kreeg antibiotica voor hersenvliesontsteking en een urineweginfectie. Wat het nu is geweest weten ze niet 100% zeker.
 
 
Terug
Bovenaan