zweetplekken

Wist niet echt een duidelijke omschrijving voor mijn 'probleem'.
Ik heb een vrij grote cupmaat, en doordat de voedingsbeha ook nog eens mijn borsten tegen elkaar aandrukken, heb ik dus dat het tussen de borsten in van die zweetplekken krijg. Sommige dames hadden het ook tijdens de zwangerschap tussen de buik en borsten, omdat de buik zo hoog zat.

Maar het ruikt dus ook wel behoorlijk, ruikt wat naar die melk. Vind het zelf op zich wel een lekkere geur, maar fris is het zeker niet. Maar ook de huid raakt geirriteerd, rood, continue klam en voelt heel dun en kwetsbaar aan. Was me daar ook nu 2 tot 3 keer per dag met lauw water zonder zeep en dep het dan droog.

Kennen jullie dit probleem ook? En hebben jullie tips? Heb er gelukkig niet heel veel last van, maar vind voornamelijk de geur een beetje genant.

Zal de was ff ophangen.. wasmachine heeft z'n werk weer gedaan...

Liefs Rixt

pff.. ik lees graag mee, ik heb dit nml ook.
als ik mijn bh naar beneden doe komt de geur me al tegemoet, eigenlijk ruimt het gewoon naar zweet, bah....
zelfs mijn dochter zei pas: "mama, je ruikt naar een oud vrouwtje" (haha..)
Ja, je kunt toch moeilijk deo tussen je borsten gaan smeren.
Wassen met water is het enigste wat mag.
Waarschijnlijk komt het door de hormonen.
De eerste weken na de bevalling werd ik s' nachts drijfnat van het zweet wakker, gelukkig is dat inmiddels over.
In elk geval hielp tijdens mijn zwangerschap bepanthen erg goed voor onder mijn borsten (rode plekjes)

Nou dames. ook ik lees mee want ook ik heb het probleem. Mijn idee komt het ook doordat er nu geen stof ofzo tussen zit. Want ja met een beugelbh heb je dit probleem niet. Maar de oplossing heb ik helaas ook nog niet gevonden. Misschien een stukje katoenen stof ertussen doen?

Groetjes vlindertjes

talkpoeder, dat ik daar nog niet aan heb gedacht :D
Maizena heb ik nog nooit van gehoord. Was al wel met uierzalf in de weer geweest, heeft op zich wel redelijk geholpen, ook al ruik ik het nu wel weer. 't Is dus maar voor een paar uurtjes na een douchebeurt...

zalfjes houd het vochtig en daardoor gaat het steeds meer broeien en dus ook ruiken.

Maizena heeft het zelfde effect als talkpoeder, maizena is echt zo een grootmoeders tip :), vroeger had iedereen dat in huis nu misschien ook nog wel.

Hoihoi,

Hoor hier wel niet want ben een maart mama maar wilde toch even reageren;

je hebt nl ook beugel-voedingsbh's!! (en ook in grote maten!!). Anita heeft ze en in de betere lingeriezaken zijn ze te koop tm cup g ofzo. Ik was er zo blij mee, eindelijk weer een beetje fatsoenlijke vorm onder mn shirts!!
Succes en liefs!

Terug
Bovenaan