zweetvoetjes

Hallo,

Ik heb een prachtige gezonde wolk van een dochter van 4 maanden. Ik voed haar zelf, ze groeit als een tierelier en ook haar cognitieve ontwikkeling verloopt voorspoedig. Er is alleen een ding waar ik me iedere dag over verbaas: haar zweetvoeten! Haar voetjes zijn ALTIJD nat, al vanaf haar geboorte. Soms vallen de druppels er zelfs vanaf. Ik heb al een beetje gesurfd op het web, maar ik kan niets vinden wat ik herken. Ik weet bijna wel zeker dat het niet super ernstig is, maar leuk is het niet. Niet dat het mij kan schelen, maar als ze straks wat groter is, kan ik me voorstellen dat het niet leuk voor haar is en dat het een "pest-probleem" kan worden. Is er iemand die dit herkent en tips heeft?

 
Hallo Hester of moeder van Hester,

Ik heb dit probleem ook (zelf) sind dat ik 6 ben. Mijn probleem is dan ook nog dat mijn handen het zelfde doen. Er zijn heel erg veel verschillende smeerseltjes te verkrijgen. En sommige zullen goed en andere minder goed zijn.

EEN DING NOOIT DOEN.
Electro therapie. Dit is met je voetjes in een bak met water die dan onder stroom wordt gezet met schokjes. Ik heb er nog slapeloze nachten van en ben inmiddels 34 jaar. Slapeloze nachten is een groot woord hoor maar ik begin spontaan te zweten alleen al als ik eraan denk.

Ga met haar naar een goede huidarts die kan je vast en zeker verder helpen. Je moet niet vergeten dat het kan vergroeien, gebeurt dit niet dan is de huidarts een goed alternatief.

Groetjes en heel veel suc6 Mirela
 
Mijn dochter heeft ook al vanaf haar geboorte klamme voetjes. Nu ze loopt en schoenen draagt , heeft ze ook vochtige sokken. Echt nat is het niet, maar wel vochtig. Tegen mij is tot nu toe altijd gezegd dat dit normaal is bij kleine kinderen! Maar misschien hebben die mensen het ook mis?
 
Terug
Bovenaan