Zweetvoetjes........

Mijn kleine vent heeft last van zweetvoetjes. Verder zweet hij niet en hij voelt ook niet te warm aan. Maar zijn voetjes kunnen echt nat zijn.
Zijn er meer kindjes die dit hebben???
En valt er iets aan te doen????
Wij doen nu als het warm genoeg is de sokjes uit en de sokjes die wij gebruiken zijn van 100% katoen.

Groeten Anne

onze Berend heeft ook zweetvoetjes en ik heb er ook nog geen echte oplossing voor behalve katoenen sokjes en regelmatig verversen.

Ik ben er nog niet helemaal achter of z'n voetjes altijd zweten of alleen wanneer ze koud of juist warm zijn. Met warm weer laten we de sokjes achterwege zodat z'n voetjes droger blijven.

Hoi,

Shamil heeft ook zweetvoetjes en hij heeft het als het warm is maar ook als hij geen sokjes draagt en zijn voetjes heel koud aanvoelen....Zijn sokjes zijn soms ook een beetje nat!

met dit weer is boas van top tot teen klam.maar hij voelt dan ook koud aan.ik vind het lastig kleden,dit weer.hij gaat nu even wel elke dag in bad,terwijl ik daar helemaal geen voorstander van ben.dat geplak vind ik vies.
groetjes kari  

Christian heeft ook vaak van die klamme zweetvoetjes (en ook handjes volgens mij, maar dat is moeilijker te beoordelen ivm al dat gesabbel en gekwijl...). Ik denk dat sommige mensen dat nu eenmaal hebben (manlief heeft er ook al zijn hele leven last van...). Ik gebruik zowieso alleen maar kleertjes van 100% katoen, dus ook sokjes en als het warmer wordt zijn de sokjes de eerste die uit gaan. Ook was ik zijn voetjes elke dag, net als de handjes etc, terwijl hij maar 2 keer per week in bad gaat. Maar of het echt helpt.... Ik zou het niet durven zeggen.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17 weken)

hallo,

misschien weten jullie dit al en anders weer wat geleerd.
kleine kinderen en dus ook baby`s hebben net zoveel zweetklieren op hun voetjes als dat grote mensen hebben alleen op een kleiner oppervlakte dus vandaar dat kinderen altijd eigenlijk last hebben van zweetvoeten dus je kunt er niet veel aan doen,
dus groete mensen hebben b.v 110 zweetklieren maar baby`s dus ook om het even wat makkelijker uit te leggen.

groetjes claudia  

Floor heeft ook van die kleffe voetjes. Ze stinken gelukkig nog niet, dat kan ik trouwens niet zeggen van de kaasteentjes van haar broer  . Tijmen had ook als baby al erge natte zweetvoeten, toen hij een jaar was begonnen ze ook te stinken. We hebben nu Geox schoentjes voor hem gekocht, die schijnen te ademen, maar hier merken we niks van (behalve dat de hartstikke duur zijn).

Ook hier klamme, geurloze  voeten (bij Laura dan, die van haar vader stinken een uur in de wind en die van mij ruiken bij deze temperatuur helaas ook niet naar rozen). Laura weet niet eens meer wat sokken zijn, ik laat de voetjes gewoon bloot.

De oksels maak ik iedere dag twee keer schoon, maar daar heeft ze nu wel het begin van smetplekjes en hier gaan er ongeveer drie rompers per dag door! Iedere keer als ze drijfnat in bed ligt, krijgt ze toch maar een schone romper aan, al dat geld wat ik twee weken geleden aan kleren heb uitgegevan, had ik beter aan rompers uit kunnen geven, want meer heeft ze niet aan de afgelopen dagen.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan