Zwembadjes

<p>Hi, </p><p>Komende zomer gaan wij op vakantie, dan gaat er natuurlijk veel gezwommen worden. Onze dochter  is dan 1,5 jaar, en ben nu opzoek naar een goede en veilige optie voor zwembandjes/zwemvestje. </p><p>Hebben jullie tips?</p><p> </p>
 
Mijn ervaring is dat goede bandjes (let op juiste maat qua kilo’s) het best werkt, mits je er even mee oefent. In het begin verzuipen ze nog, maar met 1,5 kunnen ze na wat oefening prima zelf zwemmen ermee. Anders Freds Zwemtrainer eventueel. Vrijwel alle puddle jumpers etc zijn te groot (vanaf 15 kilo) en daarmee ook onveilig.
 
Ik heb ook altijd gewoon zwembandjes gebruikt en nooit een puddle jumper ofzo gehad en ook niet gemist. Kijk inderdaad goed naar de maat en koop gewoon van die goede oranje bandjes van een goed merk.

Mijn dochters zijn nu 4.5 en 2.5 en dus altijd (vanaf 12 maanden) met bandjes gezwommen. Met 16-17 maanden lieten ze zichzelf al goed drijven en kon ik ze loslaten in het diepe bad (natuurlijk stond ik met m'n handen op 5cm afstand)
Ondertussen drijven ze zelf nu heel goed met bandjes, ook m'n dochter van 2.5!

Ik heb wel eens bandjes bij Action gekocht met een leuk printje, maar deze zijn niet stevig genoeg en te weinig drijfkracht. Nu heb ik ze van Beco, gewoon degelijke stevige bandjes waar ze wat aan hebben!
 
Terug
Bovenaan