Zwemband baby 3 maand

Hallo !

Wat zijn jullie ervaringen met zwemringen/babyfloats etc voor baby’s van 3 maand ?
En wat raden jullie aan ?

Binnenkort gaan wij voor het eerst zwemmen bij mijn schoonouders. Het zwembad wordt alleen prive gebruikt en wordt natuurlijk gezuiverd mijn schoonvader is allergisch voor chloor)
Daarom durf ik het aan om te zwemmen met onze 3 maand oude zoontje.
Ik ben alleen toch bang dat hij water binnenkrijgt als hij in zo’n zwemband ligt waar hij met de borst overheen hangt.

Hebben jullie tips ?

Hoihoo, wat een luxe ;) Veel plezier! Zelf niet gebruikt, maar er zijn ook van die bandjes waar je baby met z'n hoofdje in drijft. Weet even niet hoe ze heten, maar heb er diverse ouders mee in een vakantiepark gezien. Zorg iniedergeval dat je er altijd bij blijft!
We hebben zelf altijd onze zoon als baby in het zwembad vastgehouden en zo jong nog geen band omgedaan. Je zou evt een tshirtje aan kunnen houden om wat meer grip te hebben op het glibberlijfje. En blijf niet te lang in het water. Ze koelen snel af en het kost ze veel energie om weer op te warmen.
Nu onze zoon ouder is, gebruiken we de puddle jumper. Hij heeft daarmee heel veel zwemzelfvertrouwen 

Wat leuk zeg!

Onze beide zoontjes vonden de Swimtrainer erg leuk. We houden allemaal erg van zwemmen en met de swimtrainer kunnen ze (na een tijdje) lekker meetrappelen.

Ik ging rond die leeftijd met onze dochter naar babyzwemmen. En ik hield haar inderdaad gewoon vast, zonder zwembandjes, floating iets etc. Was voor mij op die leeftijd het beste, ze zijn nog zo klein. 

Met babyzwemmen houd ik ons zoontje gewoon vast. Maar daar buiten gebruiken we een nekband voor hem. Hij is nu 6 mnd. Probeerde van de week een gele ring waar hij in zit, maar dat vond hij niet. Dus ik denk dat het gewoon proberen is wat fijn is.

Wij hebben de swimtrainer mee op vakantie (baby 3,5 maand) en deze is echt top! Ze kan er lekker in hangen en hoeft niet constant haar hoofd recht te houden. Ze vindt het heerlijk!!

Terug
Bovenaan