zwemband

hallo

ik heb een zwemband gekocht waar de baby in kan zitten, maar hoe oud moeten de beebs eigenlijk zijn als ze daar in mogen. het staat niet op de verpaking.

groetjes henny
 
Hai Henny!
Wij hebben ook een zwemband waar hij in kan zitten en hebben m ook al gebruikt. Bowen is nu zes maanden en vindt het super om in zijn band te dobberen...
Je moet er natuurlijk wel bij blijven want het kan wel zijn dat ze een beetje schuin weg zakken. Die van ons  wilde alleen niet in het peuterbad (zijn billen raakte de grond en dat vond ie niks!)  maar liever in het diepe.  Heel veel zwemplezier!!!

 Groetjes, Marielle
 
Hoi,

Er staat bij mij ook vanaf 6 maanden, maar je moet erop letten dat je kindje al een beetje kan zitten.
Ik heb een Nijntje zwemband en er zit een kruis in, zodat ze er minder snel tussenuit kunnen. Blijf er inderdaad wel altijd bij!!!!
Ik heb er erg veel plezier van....
Wij gebruiken hem ook in bad, hij past precies!
Zo kan mijn dochter lekker in het grote bad zonder dat ik haar steeds moet vasthouden!!!Lekker makkelijk toch? Ook makkelijk voor op vakantie, als je ze in bad moet doen en er is meestal geen kinderbadje aanwezig.
Trouwens ook veilig als je samen in bad zit en je moet er eerst uit en dan je kind...Kun je eerst jezelf goed vasthouden.

Misschien dat iemand hier wat aan heeft....
Groetjes Renske
 
Hallo,

Volgens mij moet je kindje eerst kunnen zitten voordat je hem of haar in zo'n band met kruis eronder kunt doen. Wij hebben onze zoon Max met 6 weken in zo'n band gedaan tijdens een weekendje Centerparcs en dat ging ook al best goed. Hij zit er natuurlijk nog niet in, maar hing lekker tegen de achterkant aan. Je moet hem goed ondersteunen, maar ik vond zo'n band lekkerder dan wanneer je hem de hele tijd in je armen moet houden. Hij vond het zelf ook prima want in het bubbelbad viel hij zelfs in slaap.
Hij was bij zijn geboorte al 5kg dus hij is ook al groot genoeg om niet door die band heen te zakken, dat scheelt natuurlijk ook wel.

Veel zwemplezier!

Mama van Max
 

Zoë was 3 maanden toen ze voor het eerst in zo'n band zat, dat was in de weerterbergen en speciaal voor hele kleine baby's. Ze vond het niets want ze wil met haar armen in het water slaan. Na 7 maanden nog eens geprobeerd en nu vind ze het wel leuk maar met zo'n kruis presteerd ze het om haar beentjesnaar boven te doen en er uit te glippen, link dus... Nu hebben we er met twee gaten voor de beentjes, dit gaat het beste, maar ze wil nog steeds in het diepe los zwemmen en jonassen etc....
 
Terug
Bovenaan