Zwembandjes

<p>Hallo allemaal,</p><p>Wij gaan binnenkort een paar dagen op vakantie en het lijkt erop dat we dan weer recreatief mogen zwemmen. Eerst gebruikte we met zwemmen de rode zwemtraining band, maar ik denk dat hij die nu niet meer om wil nu hij loopt enzo. Ik vroeg me af of iemand tips heeft wat betreft zwembandjes of zwemvest? Hij is dan 21 maanden en weegt rond de 11kg. </p><p>Alvast bedankt </p>
 
Puddle jumpers! Ze zijn voor kinderen van 15-30 kg, maar in de praktijk zie je er ook veel dreumesen van 10+ kg mee zwemmen. Mijn kindje droeg hem al met 1,5 jaar (hij was toen een kilo of 12).
 
Onze kinderen hebben ook Freds Swimtrainer, ik gok dat jij deze ook bedoelt?
De jongste, nu net 2jr, heeft de rode band. De oudste, 3.5jr, heeft de oranje band. Gaat geweldig! Ook met band om kunnen ze zelf via het trappetje uit het water klimmen, om er daarna weer heerlijk in te springen. De band blijft goed zitten en het grote voordeel is dat ze echt zelf kunnen "zwemmen". Onze oudste heeft wel eens vleugetjes aan gehad, maar dan moesten we hem nog steeds de hele tijd vasthouden zodat hij niet kopje onder ging.
 
Vanaf een jaar maken wij gebruik van de zwembandjes van aquarapid. Gekocht bij het zwembad, maar ook online verkrijgbaar. Wij zijn er heel tevreden over. Je blaast ze op, maar er zit ook een schuimring in. Hierdoor zal je kind altijd ijven drijven, ook al is het bandje lek.
 
Gewoon zwembandjes. Daar wel eerst even mee oefenen. Want ze moeten leren zichzelf boven water te houden. Zwembandjes koop je op gewicht. Dus daar even op letten.
 
Terug
Bovenaan