Zwemen

hallo
wat leuk babyzwemmen.
Onze dochter is nu bijna 6 maanden en wij zwemmen zelf al vanaf 3 maanden en ze vind het helemaal geweldig. Voor haar hebben we zo'n zwemband gekocht waar ze in kan zitten, dan hoeven we dr namelijk niet heel de tijd vast te houden en kan ze toch lekker dobberen. We hebben ook van die zwemluiers deze houden naar mijn idee toch beter alles vast dan gewone luiers die zijn namelijk na een zwemles helemaal doorweekt.
En natuurlijk een badpak dat vond ik gewoon leuk je kan ook alleen met zwemluier maar dat is natuurlijk je eigenkeus. Ik moet zeggen je moet best wat meenemen, zwemluiers, badpak, omslagdoek, handoek, gewone luiers nou ja de hele ratteplan.
Nou ik hoop dat je kindje het leuk vind babyzwemmen want het is voor sommige een groot feest en voor anderen een drama
groetjes auriske
 
hoi,

ik wil ook graag met ikenna naar t babyzwemmen, en zit dan eigenlijk toch wel met een vraag.
ikenna is van 12 mei dus bijna 3 maanden maar nog heel vaak en snel moe.
gaat dat dan wel goed met zwemmen?

liefs jolanda
 
hey

Ja dat is wel lastig als ze snel moe is en nog wat veel slaapt. Ik denk dat je het gewoon moet proberen en kijken hoe het gaat. Wij hebben er voor gekozen om niet op leszwemmen te gaan zodat we onze eigen tijd kunnen kiezen en ook de dag. En dat bevalt goed als lianne dan moe is gaan we wat later. Maar lianne vond het bij drie maanden al erg leuk de eerste keer was ze ook wat moe maar ze fleurde helemaal op toen ze in het water was. En nu herkent ze het zwembad en wordt al helemaal hyper als we binnen lopen.
Gewoon proberen en kijken hoe ze het vind

groeten auriske
 
Hoi!

Ik lees over zwemmen met normale luiers, maar dat moet je absoluut niet doen! Ze zuigen zich helemaal vol met badwater en worden daardoor hartstikke zwaar. Je kindje zit dan wel in een zwemband, maar toch....
Een zwemluier houdt alleen poep tegen, maar dat is voldoende. Als je de zwemluier thuis al om zou doen, moet je er dus ook een gewone luier overheen doen. Anders heb je onderweg al een zwembadje....

Veel plezier!

Groetjes,
Marianne
 
Hoi,

Bij ons op de zwemles gebruiken ze geen zwembanden. Je houd je kindje zelf vast. Gebruik GEEN gewone luier! Die zuigt zich vol, en trekt je kindje naar beneden. Een speciale zwemluier is beter. Die laat vocht door, maar houd vaste massa tegen. Oftewel, een plasje beland in het water. Poep niet.  Weggooi zwemluiers zijn te koop bij o.a. kruitvat. (eigen merk) Je kunt ook speciale zwembroekjes (met plastic binnenkant) kopen bij Prenatal. Deze kun je wassen na gebruik.

Wat neem je nog meer mee? 1 grote handdoek, 1 hydrofieldoek, zwempakje/broekje, zwemluiers, gewone luiers, billendoekjes. Evt een flesje water of beetje melk voor na het zwemmen. Veel kindjes hebben dan nl dorst. Evt kun je ook shampoo of douchegel meenemen voor het douchen na het zwemmen. Dan hoeft je kindje thuis niet meer in bad.

Een kindje van 2-3 maanden moet de eerste paar keren erg wennen met zwemmen. Ze doen veel indrukken op. Vaak moeten ze de laatste 10 min van de les huilen. Is helemaal niet erg. Je kunt dan ook best alvast uit het water gaan. Ze zijn dan ook doodmoe na de les, en slapen vaak al voordat je in de auto zit. Meestal slapen ze ook lekker lang na een zwemles. Gewoon proberen dus dat zwemmen! Als het nog niks blijkt te zijn voor jouw kindje kun je het na een paar maanden opnieuw proberen. Ik ben met beide kinderen pas gaan zwemmen toen ze 4 maanden oud waren. Ze vonden/vinden het allebei geweldig. De oudste is 4,5, en heeft geen watervrees. De jongste (net 1) is ook al aardig op weg.

Veel zwemplezier!
Groetjes, Cathy
 
Lotte is 14 weken en ook nog veel moe. Wij willen ook wel met haar gaan zwemmen, maar dit trekt ze echt niet. Als we een half uurtje bij iemand op bezoek gaan is het al een drama omdat ze oververmoeid is.

Nee hoor, wij kiezen er voor om te wachten tot ze wat meer wakker is. Ze kan haar hoofd ook nog niet lang genoeg zelfstandig omhoog houden en ik denk dat het leuker is als ze dat  kan en in een bandje kan. Dan is ze gelijk wat ouder en kan ze zelf meer spelen in het water met ons (want dan gaan we familiezwemmen).

Groetjes, Marisa
 
hallo allemaal,

ik wil even zeggen dat ik de stoute schoenen aangetrokken heb en de zwemschool gebeld heb.
mijn zoontje ikenna is afgelopen zondag 3 maanden geworden en begin volgende week dinsdag met babyzwemmen.
de mevrouw vertelde me dat we zonder zwemluier moeten komen omdat deze heel zwaar wordt en kinderen bijna nooit in het water poepen.
ik heb er zoveel zin in om dinsdag met mijn zoontje het water in te gaan, kijk er vreselijk naar uit.

liefs jolanda
 
Terug
Bovenaan