Zwemhulp 1 jarige

Onze dochter van net 1 (bijna 11 kg) is een echte waterrat. We merken dat ze de zwemband een beetje saai begint te vinden.
Nu ben ik dus op zoek naar een volgende stap. Ik zie dat de meeste drijhulpen/vestjes vanaf ca. 2 jaar of 15 kilo zijn. Wat gebruikte jullie op deze leeftijd?
Bandjes, zwemvestje of toch nog even in de band?
 
ik zou voor zwembandjes gaan, gebruiken wij nu ook voor onze dochter van 1,5 en zij weegt ongeveer 12 kilo nu. Volgens mij zijn wij ook rond de leeftijd van 11-12 maanden overgestapt vanuit de zwemband naar deze bandjes. Die zwemvestjes en drijvers die ik kon vinden waren ook allemaal vanaf 15 kilo. 
Ik heb de bandjes van Beco gekocht, die zijn tot 15 kilo. 
 
Ik heb op die leeftijd al een puddlejumper gekocht. Fantastisch, kan niet kapot, heeft veiligheidssluiting op de rug en hij is al bijna 4,5 en hij past hem nog steeds. Helemaal een topaaqnschaf geweest!! 
 
De swimtrainer is ertussenin best leuk, want ze kunnen dan met handen in water, maar bandjes zijn uiteindelijk wel leukste/beste. Moeten ze wel echt leren, dus ideaal om bijv tijdens een vakantie te doen, paar dagen achter elkaar. De puddle jumpers waren voor onze dochter écht te groot. Die zijn vanaf 15 kilo en anders stuk minder veilig ivm gevaar op omslaan. Daarnaast kan ze zich er minder goed in bewegen.

Decathlon heeft ook goed aanbond bandjes vanaf 11 kilo, altijd even goed opletten; de grootte van de bandjes correspondeert niet altijd met grote van het kind, dus echt naar kilo aanduiding kijken.
 
Hi Gebruiker, 
Wij hadden inderdaad hetzelfde probleem, en vonden de bandjes toch niet goed genoeg helpen. Wij zijn toen voor zo'n zwemvestje gegaan van zacht schuim;
https://www.decathlon.nl/p/zwemvest-voor-kinderen-swimvest-blauw-groen-15-25-kg/_/R-p-X8491741?channable=02893b736b7569640032353233393835d4&mc=8491741&gclid=EAIaIQobChMInqDGufOp-AIV14bVCh3VJQd-EAQYAyABEgJkZfD_BwE
Mijn dochter is met 18,5 maand pas 10 kilo, en soms valt ze wel naar voren in het water vanwege haar lichte gewicht, maar je kan ze sowieso makkelijk uit het water pakken aan het zwemvestje, en vaak rolt ze gelijk naar haar rug (na een paar keer om te hebben gehad), dus het was gelijk een goede training! Daarnaast went ze ook al aan kopje onder gaan en heeft hier ook geen problemen mee.
 
Terug
Bovenaan