Ik heb jullie advies nodig. Een paar maanden geleden heb ik mijn zoontje ingeschreven voor zwemles (dit moet ruim van te voren in verband met wachtlijsten). Nu heb ik gisteren gehoord dat er plaats is voor hem vanaf half augustus. Maar nu komt het. Hij is pas 4 jaar geworden in juni. In augustus gaat hij ook net naar school. Heeft iemand ervaring met zwemles voor een kind van net 4 jaar. Ik hoor van iedereen dat ik beter kan wachten totdat hij minstens 5 jaar is. Maar mijn zoontje is een waterrat en springt zo het diepe zwembad in. Hij duikt onder water met zwembandjes en al. Ouder en kind zwemmen is ook een optie maar dat is alleen op onmogelijke tijden. Zoals donderdagochtend van 10.00 tot 11.00. Volgens mij hebben zwembaden nog nooit gehoord van schooltijden en werkende ouders. Ik zou erg blij zijn als tenminste een van mijn kinderen een beetje kan zwemmen. Dat scheelt een hoop stress bij het zwembad en dan komt er ook nog bij dat wij aan het water wonen. Goed, het is maar een slootje en er staat een hoog hek omheen maar kinderen van 4 jaar kunnen erg goed klimmen. Wat zouden jullie doen. Wachten of het gewoon proberen?