Zwemles

Hallo,

Ik heb een zoon van 4, Daan. Is dit te vroeg om hem op zwemles te doen? Is het waar dat een kind er gemiddeld een jaar over doet om zijn A-diploma te halen? En heeft iemand tips om dit te verkorten?
 
Hoi,
Mijn oudste heb ik met 4jaar op zwemles gedaan, hij heeft ruim 3jaar gedaan over A-B (C lukte net niet, met proefzwemmen ging hij in 1x iets verkeerd doen met zijn benen)
De jongste 2 neem ik vanaf kleins mee naar baby-peuterzwemmen dus die hebben wel een basis,maar met zwemles wacht ik nu tot 5jr.
Als je korter wil doen over het zwemmen moet je niet te jong beginnen, ze doen er dan gemiddeld langer over doordat ze minder sterk zijn en minder uithoudingsvermogen hebben.

Groetjes MJ
 
Ik heb mijn dochter met ruim 4,5 jaar op zwemles gedaan. Bij ons hebben ze een bepaald soort systeem. Ze zwemmen dat met een speciaal zwempak aan met drijvers erin. Als het goed is heeft ze ongeveer na 14 maanden haar A en B diploma. Ze zwemmen dus 1x af, en hebben dan AenB. Ze is nu vanaf september bezig, en ik moet zeggen met veel plezier. Maar ik zou inderdaad niet te vroeg beginnen. Ze moeten wel genoeg kracht hebben.

Succes
 
Ik heb een zoon van 4jr en hij zit al op zwemles sinds zijn 4e verjaardag. Hij vindt het echt heel leuk en doet het best goed. Ik ben het aan een kant met je eens, wanneer ze wat ouder zijn gaat het waarschijnlijk makkelijker. Maar onze zoon sprong gewoon in het diepe wanneer wij gaan zwemmen en zonder diploma of enige kennis van zwemmen is dat levens gevaarlijk. Daarom vindt ik het belangrijk dat hij nu leert zwemmen!!
 
Ik zit met mijn dochter al vanaf baby op zwemmen. eerst samen en nu zit ze vanaf dat ze 2,5 is op zwemmen zonder ons.. de bodem kan in dit zwembad omhoog zodat ze zelf kunnen staan. Als ze dan 4 is gaat ze voor de A diploma... omdat ze dan al heel veel zelf kunnen gaat het wat sneller om de A te halen..
Succes.
 
Terug
Bovenaan