zwemmen een fiasco????

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Mijn kleine vent wordt 23 maart 1 jaar, en ik ben sinds kort (drie weken) begonnen met knuffelzwemmen...
Nou is mijn ventje echt een type van de kat uit de boom kijken, maar dit....
Het is echt een fiasco....
Hij vind het verschrikkelijk!! hij huilt alleen maar, hangt alleen maar om mijn nek en wil helemaal niet met de leuke liedjes en oefeningen mee doen...

Herkent iemand dit?

Ik zit nu echt te twijfelen of ik hier wel mee door moet gaan, want voor wie zijn lol die ik dit nu eigenlijk!!??

Ik dacht, kom ik ga eens in de week echt leuke dingen met hem doen, maar ja als hij het echt niet leuk vind.... kan ik dan niet beter iets anders met hem gaan doen..

Maar is er iemand die dit herkent en wellicht tips heeft?

x een romaty

heyhey

tja, dat is natuurlijk eng he, voor zo'n kleintje.

wij gingen elke zondag zwemmen met nathalia.
maar sinds een tijdje zit mijn vriend op zondag ochtend op voetbal.
het zwemmen schoot er dus bij in.
nu zijn we 2 weken geleden op een zaterdag gegaan, en nathalia vond het ook echt helemaal niks!
(terwijl ze het juist altijd schitterend vond)
we zijn dus te lang niet geweest.
een dag later zijn we nog een keer gegaan. mn vriend heeft de voetbal afgezegd, en wij dus weer naar het zwembad.
toen vond nathalia het weer leuk.

het is een behoorlijke impact, zwemmen.
en als je kleintje dat nog nooit heeft gedaan, zit er een kans in dat hij het eng gaat vinden.
wat ik zou aanraden is om vaker te gaan zwemmen.
gewoon even doorzetten. waarschijnlijk moet hij gewoon wennen.
persoonlijk zou ik er niet mee stoppen.
het is niet de bedoeling dat hij watervrees krijgt toch.

succes.

liefs, do

Met Renske gaat het zwemmen heel goed, ze vindt het heel leuk. Maar Emma, mijn oudste heeft ook periodes gehad dat ze het helemaal niets vond. Na een paar keer ging dit vanzelf over. Ik deed dan wat rustiger aan, hield haar dicht bij me en zo vond ze het dan wel oke.
Zoals ik al schreef, het is vanzelf over gegaan, ze is nu echt een waterratje. Maar ik heb ook wel op het punt gestaan om er mee te stoppen. Nu ben ik blij dat ze watervrij is, dat scheelt straks weer een stuk bij de zwemles.

he meiden,

dank je voor jullie reacties!!
Ben inmiddels weer zover dat ik alles weer heb kunnen relativeren (we hadden een rot nacht achter de rug, en een rommelige ochtend, entingen gehad etc. ect.) Dus eigenlijk vrij logisch als hij nog niet goed gewend is aan het zwembad dat hij vandaag dus echt helemaal geen zin had en het duidelijk niet erbij kon hebben...
Maar goed vind het zelf dan zo jammer, alle kindjes zijn blij en ik sta daar met een huilend kind in het water, terwijl ik het juist voor hem doe!!!
Maar goed, ben wel voornemens om volgende week gewoon weer te gaan, de aanhouder wint toch.... om nou na 3 keer al op te geven is ook niets voor mij, maar ik vind het wel lastig hoor, ik had zo gehoopt dat hij het leuk zou vinden...

x

ja, ik snap je wel hoor.
zou het ook echt niet leuk vinden als ik met nathalia voor het eerst ga zwemmen, en ze vindt het helemaal niet leuk.
natuurlijk heb je dan zoiets van: nou, laten we maar stoppen want dit is ook niks.

maar ja, denk toch dat het even doorzetten is.
schrik er trouwens ook niet van als hij na het zwemmen snachts spontaan begint te huilen hoor.
hij moet natuurlijk even dat zwem-water gedoe verwerken, en dat gebeurt (helaas) s'nachts.

nou, hopelijk vind hij het volgende week leuker.
wat trouwens ook wel een tip is:
als hij het nou echt niks vind, ga dan lekker met hem in het kikkerbadje zitten.
(of hoe je dat ook noemt.... iedereen noemt dat geloof ik anders hahah)
dat is lekker warm, en voelt al snel veiliger.

waarom ben je nooit eerder met hem gaan zwemmen als ik vragen mag?
en wat moet ik me precies voorstellen bij knuffelzwemmen?

wij gaan altijd gewoon naar gezinszwemmen ( gewoon vrij zwemmen)

liefs, do

nee gelukkig herken ik dit niet

ik ga vanaf week 11 al met caithlyn baby zwemmen alleen vanaf december (na het overlijden van mn moeder) ging ik niet meer en ga nu weer gewoon elke week en we   vinden het beide heerlijk gelukkig caithlyn geniet echt van het water ze huilt als we eruit gaan zelfs haha
ik denk gewoon dat je even moet door zetten caithlyn vond de 1e 2a3 keer ook niks alleen maar huilen na 10 minuten

liefs

Terug
Bovenaan