Zwemmen en luiers

Hallo allemaal,

Ik wilde even vragen hoe jullie het doen met zwemmen. Mijn dochtertje is nu 4,5 maand en ik  wil gaan zwemmen met haar. Heb ik al eerder gedaan en toen had ik haar gewoon een badpakje aangetrokken zonder luier. Maar laatst zag ik ergens van die "zwemluiers". Dat is toch niet nodig op haar leeftijd? Ze mag nog maar zo kort in het water? Hoe doen jullie dat eigenlijk?

Groetjes,
Ester
 
HoiEster,   ik weet  eigenlijk niet hoelang je met een   baby mag zwemmen,maarik heb wel altijd zwemluiers gebruikt. Vond   ik wel zo prettig. Stel je voor dat ze net een grote       boodschap moeten  .  Ik had ook al een gaaf zwembroekje gekocht voor     haar maar nooit   gebruikt want die paste niet over de zwemluier.Zonde he? Groetjes Suzanne
 
hoi,

Ik gebruik wel zwemluiers zeker als ze nog niet gepoept heeft.

Denk dat ze een plasje niet opvangen hoor want het is stug spul die luier maar een poep wel denk ik.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu wel makkelijker word in gebruik van die luiers. Op vakantie vorig jaar. Gingen we iedere dag wel een keer of   5 zwemmen en dan gaan de luiers erg hard. Dus hebben we ze na het zwemmen gewoon uitgespoeld en gedroogt. WErkt prima.

groetjes.

Oja je kan bij de prenatal ook zwembroekjes kopen die wat steviger zijn en ook het een en ander opvangen.

 
Hoi Esther,

Mijn zoontje heeft altijd een zwemluier aan met het zwemmen in het zwembad. Maar er zijn ook kinderen met een zwembroekje/pakje.Er zijn zwembaden waar het gebruik van een zwemluier verplicht is, dus houd daar rekening mee.
De zwemluiers zijn te koop bij de etos en zijn van huggies.
Ik vind ze ideaal want de luiers past hij langer aan dan een zwembroekje. (groeien ze snel uit).

Succes
Groetjes Vanessa
 

Bij ons in het zwembad zijn er heel weinig kinderen met een luier om, ik heb voor mijn dochter een heel lief badpakje. Ik heb ook nog nooit een drolletje zien drijven in het zwembad hihihi. Met 4,5 maand had ik een luierzwembroekje  gekocht, maar die vangt ook geen urine op.
 
Mijn zoontje draagt ook altijd een zwemluier in het zwembad, erg handige dingen. Vooral omdat je ze als ze uitmoeten gewoon aan de zijkant kunt losscheuren. Ik heb dan ook nog een zwembroek voor hem, een bermuda in een grotere maat zodat deze gemakkelijk over de zwemluier kank.
 
Terug
Bovenaan