Zwemmen.. Hoe gaan we dat doen??

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

de vraag zegt het al. We willen met ons 8 maand oude zoontje gaan zwemmen.
Maaar wat nemen we mee ??
Kun je gewoon gaan zwemmen (niet naar babyzwemmen enz.) ??
Iemand nog een tip op welk tijdstip we het beste kunnen gaan zwemmen ??
Heb je zwemluiers nodig ??

Nog een beetje onzeker dus... dus iemand een goede tip ???

groetjes simone

hoi simone,

wij zijn afgelopen weekend voor het eerst gaan zwemmen met Feline, nu 8maanden. en ze vond het geweldig.
wat neem je mee:
-zwemluier (is verplicht)
-badcape
-handdoek (2x 1 voor op de commode en 1 om af te drogen)
-wij hebben zo'n opblaasbaar zitje van nijntje, echt een aanrader, ze dobberen dan veilig rond en je loopt niet te tobben met een glibberige baby in je armen, ze vond het zo lekker dat ze bijna in slaap viel
-flesje sap en liga want na een halfuurtje zijn ze moe en dan kan je nog even zitten.

succes!!!

groetjes janneke

hoi, leuk dat je gaat zwemmen, ik doe het al een paar weekjes met me dochtertje en ze vindt het heerlijk!
ik ga meestal babyzwemmen omdat dan de temp van het water iets warmer wordt gemaakt, hier zitten dan ook bepaalde tijden aan vast, en daar ben je dan wel van afhankelijk, dit is 's ochtends ik maak me dochtertje dan even iets eerder wakker dan dat ze normaal wakker is, maar het is het wel waard hoor!

ik neem een badjasje mee voor d'r of een badcape, en een handdoek om er af te drogen en vergeet jezelf niet , ik kleed mezelf om in de grote kleedkamer en neem dan de tas met haar spullen en haar mee naar binnen, we hebben daar naast het bad ligbedden met warmtelampen waar ik haar omkleed, dat is een stuk warmer dan in de kleedkamers!
verder is in het zwembad waar ik kom het niet verplicht om een zwemluier te dragen, plassen doen ze vaak wel, dat voel je haha, maar dat is qua hygiene volgens mij niet erg. dus neem alleen een zwembroekje mee.
ook neem ik soms lekker een olie me waar ik er daarna mee insmeer, en ook wasgel voor onder de douche na het zwemmen, anders ruik je toch nog chloor vind ik.
Voor mezelf neem ik een groot badlaken mee, en wikkel die om me heen als ik haar omkleed na het zwemmen, anders heb je het zelf zo koud.
ik woon 15 min van het zwembad af, dus ga na het omkleden meteen naar huis, daar krijgt ze lekker een flesje en hup naar bed! want moe dat ze zijn!

De eerste paar keer zal voor je kindje wat wennen zijn, maar je ziet al heel snel dat ze er plezier in gaan krijgen!
en oh ja, na het babyzwemmen duiken we altijd even het bubbelbad in, even lekker opwarmen en relaxen!
veel (zwem)plezier!

Hoi,

Ook wij gaan regelmatig met benthe zwemmen. Ik ervaar de beste tijd als ze uitgerust is, en nog voorlopig geen fles hoeft.

Wij nemen altijd een zwemluier mee, das wel zo handig, vinden wij.
Verder zit ze de helft van de tijd in haar zwemband en de andere helft doet ze mee gekke dingen met ons, zoals spetteren in het water, beetje zwemmen op haar buik en ze gaat zelfs mee van de glijbaan af met ons en vindt dat allemaal even leuk!
Verder gaan wij niet langer dan 3 kwartier en gaan we na het zwemmen altijd nog even het bubbelbad in en daarna onder de douche.

Dan in zo'n speciaal babyhokje met verschoonkussen om Benthe af te drogen en aan te kleden en ondertussen kleden wij ons om de beurt aan. Verder de muts op en dan snel naar de auto.

In de auto valt ze dan vrij snel in slaap en dan thuis een fles en naar bed!

Laat ons even weten hoe het geweest is!

Groetjes

Hoi,

Ook ik heb al enige zwem ervaring. Iedereen heeft al vele fijne tips voor je achter gelaten.
Wat mijn ervaring is is dat de zwemluiers de plasjes doorlaten.
Dus als je kindje net haar ontlasting heeft gehad kan je de zwemluier in je tas laten.
Natuurlijk kun je hem voor de zekerheid om doen hoor. Wat ik ook nog wel eens deed is als er geen ontlasting inzat hem goed uitspoelen en bewaren voor de volgende x.
Enne de huismerk zwemluiers van het kruidvat zijn heel goed en stukken goedkoper!
veel zwemplezier!

groetjes,
Ikky
mama van 2 meiden, april 2004 en juni 2007

hallo,

bedankt voor jullie reactie's!
We gaan het zondag mogen proberen, dus laat het weten hoe het gegaan is.
Er zaten zeker handige tips bij!

groetjes simone

Haai,

Ik ga al maanden elke week babyzwemmen. Mette vind het GE WEL DIG! Ik heb bij prenatal van die speciale zwembroekjes gekocht wat eventuele ontlasting tegenhoudt. Geen lelijke papieren zwemluiers dus. Ik neem altijd een badcape, hydrofielluier, badschuim en shampoo in 1 (ff snel afdouchen na het zwemmen) mee. Tevens een flesje voor na het zwemmen. Dit op advies van het cb omdat ze na het zwemmen door energieverlies snel afkoelen.

Het belangrijkste vind ik de temperatuur van het water. Geen bad onder de 30 graden pakken zou ik zeggen. Bij het babyzwemmen is het 37 graden.

gr.Ing

Hoi,
Ik ga ook al maanden zwemmen met Veerle (9 maanden) en ik sluit me aan bij Ing, net als zij gebruik ik van de speciale zwembroekjes ervoor.
Let er wel op dat het zwemwater lekker warm is (volgens mij voor baby's 37 graden), wij zijn 1 keer wezen zwemmen en dat zwemwater was voor baby's echt te koud. Binnen een half uur stonden wij weer buiten.
Veel plezier als je gaat zwemmen.
Groetjes,
Floor

Terug
Bovenaan