hoi, leuk dat je gaat zwemmen, ik doe het al een paar weekjes met me dochtertje en ze vindt het heerlijk!
ik ga meestal babyzwemmen omdat dan de temp van het water iets warmer wordt gemaakt, hier zitten dan ook bepaalde tijden aan vast, en daar ben je dan wel van afhankelijk, dit is 's ochtends ik maak me dochtertje dan even iets eerder wakker dan dat ze normaal wakker is, maar het is het wel waard hoor!
ik neem een badjasje mee voor d'r of een badcape, en een handdoek om er af te drogen en vergeet jezelf niet , ik kleed mezelf om in de grote kleedkamer en neem dan de tas met haar spullen en haar mee naar binnen, we hebben daar naast het bad ligbedden met warmtelampen waar ik haar omkleed, dat is een stuk warmer dan in de kleedkamers!
verder is in het zwembad waar ik kom het niet verplicht om een zwemluier te dragen, plassen doen ze vaak wel, dat voel je haha, maar dat is qua hygiene volgens mij niet erg. dus neem alleen een zwembroekje mee.
ook neem ik soms lekker een olie me waar ik er daarna mee insmeer, en ook wasgel voor onder de douche na het zwemmen, anders ruik je toch nog chloor vind ik.
Voor mezelf neem ik een groot badlaken mee, en wikkel die om me heen als ik haar omkleed na het zwemmen, anders heb je het zelf zo koud.
ik woon 15 min van het zwembad af, dus ga na het omkleden meteen naar huis, daar krijgt ze lekker een flesje en hup naar bed! want moe dat ze zijn!
De eerste paar keer zal voor je kindje wat wennen zijn, maar je ziet al heel snel dat ze er plezier in gaan krijgen!
en oh ja, na het babyzwemmen duiken we altijd even het bubbelbad in, even lekker opwarmen en relaxen!
veel (zwem)plezier!