Zwemmen in vijver

Hi,

Momenteel ben ik 32 weken zwanger. Ik zou met het warme weer graag buiten willen zwemmen. Een vriendin heeft een zwemvijver, is het veilig om hierin te zwemmen ivm eventuele bacteriën etc.

Ja hoor, je mag ook de zee etc in. Het advies is wel om na de 36/37 weken niet meer in bad te gaan of te zwemmen in wat voor water dan ook omdat je dan al de kans hebt dat je vliezen breken. Je vliezen en slijmprop beschermen je baby nu tegen bacterien.

Zit er in de zwemvijver wel iets wat zorgt voor stromend water? Als het stilstaand water is zou ik er met dit hete weer niet in gaan. Dan toch meer kans op allerlei bacteriën, etc.. maar dat zou ik dan sowieso niet doen zwanger of niet.

[quote quote=10569921]Zit er in de zwemvijver wel iets wat zorgt voor stromend water? Als het stilstaand water is zou ik er met dit hete weer niet in gaan. Dan toch meer kans op allerlei bacteriën, etc.. maar dat zou ik dan sowieso niet doen zwanger of niet.[/quote]
Ja je moet er niet van gaan drinken, maar wat zou het risico zijn van zwanger in stilstaand water zwemmen? Als je ontsluiting hebt op dit termijn dan is zwemmen sowieso geen goed idee, maar zonder ontsluiting of gebroken vliezen kan je overal in. Tenzij het te warm is

Ik mocht van de verloskundige met 41 weken gewoon nog zwemmen (in zwembad in de tuin). Zolang je vliezen heel zijn is het geen probleem zeiden ze tegen mij.

Ik denk bij natuurwater eerder aan blauwalg bijv. Die door de warmte kan ontstaan waar je sowieso flink ziek van kan worden ongeacht of je zwanger bent of niet ? bedoel niet zozeer evt infectie gevaar als je vliezen gebroken zijn bijv. 

Terug
Bovenaan