Zwemmen met baby

Mijn zoon kon echt niet meer met een jaar op zo'n buikdrijfband.. Hoofd te groot en zwaar waardoor hij zo om kon duikelen! Dus ik zou voor een zit dingetje gaan..
Verder idd 2 zwemluiers (voor als hij poept!) Badcape en wellicht iets te eten/drinken na het zwemmen ?

Mijn dochter van 1 weigerde permanent alles wat haar drijvend hield. Heel vervelend, want ik houd wel van veiligheid, maar hebben dus vanalles geprobeerd en haar uiteindelijk vooral op de arm mee genomen; zwemmen zelf vindt ze geweldig. Groter badje in de tuin kan prima, inderdaad veiligheid en koelt sneller af, maar die van ons vond het wel leuk wat kruipruimte te hebben.

Wij hebben geïnvesteerd in 2 zwem luiers (lassig) en daar was ik heeeeel blij mee. Op vakantie 4 weken lang overdag amper iets anders aan gehad, als ze een drolletje poepte, gewoon even omgekeerd boven het toilet en snel uitgespoeld, handig om een 2e te hebben voor grotere explosies en als de ander hangt te drogen.

Voor jezelf voor naar het zwembad; ik heb een omkleedponcho van toen ik nog veel surfde en daar ben ik altijd blij mee. Je wilt namelijk eerst je kind omkleden, want het is koud na het zwemmen. Maar hè, het is koud na het zwemmen; dus ik stond daar blauw en met stijve tepels. Poncho is geweldig; mama blij, kind blij, geen stress. Neem ook altijd hapklaar eten mee voor erna. Kinderen worden van zwemmen soort hongerige weerwolfjes.

Vanaf een jaar zijn wij gaan zwemmen met bandjes om der armen. Zo beweegt ze meer en zit ze niet stil in het water. Ze is ook gek op zwemmen, dus ze was dolgelukkig.
Denk dat het meeste al genoemd is. Poncho, zwemluiers, eten en drinken, zonnehoedje en speeltjes. Een handdoek/kleed waar hij op de grond op zou kunnen spelen zou ook nog handig kunnen zijn bij een buitenzwembad.
Een groter badje kan natuurlijk altijd. Als je er maar altijd bij bent. Ook moet een badje niet te diep zijn, het is natuurlijk lekker om in het water te kunnen zitten.

Vergeet de lege (yoghurt) bakjes niet. Daar vermaakt onze zoon zich vooral mee. Wij hebben ook ockys zwemsokken. Helpt tegen het uitglijden. 
Wij hebben zowel de babyfloat (de gele tot 1 jaar een de oranje vanaf 1 jaar) als een zwemtrainer voor op de buik gehad. Die van ons was een echte zitter, de zwemtrainer vond hij maar niks. 

En bij een badje in de tuin/buiten zwemmen; zorg voor een UV-shirtje en petje. En liefst een extra, zodat je een droge hebt.

Dankje voor alle tips! Sommige dingen zou ik niet opgekomen zijn ☺️ Ook slim een top voor mezelf want die zou ik gewoon vergeten ?
Heb toevallig een uv-pakje en een uv-shirt, waren heel goedkoop dus beiden gedaan. Pakje leek me handiger maar shirt omdat hij anders zijn ontzettend coole zwembroek niet kan gebruiken ?
Bakjes om te spelen ook een goed idee. Verder hebben we 2 van die zit-babyfloats gekregen dus die proberen we wel eerst. Die antislipsokjes zijn denk ik pas voor als hij loopt handig maar wie weet rond het jaar, geen idee ☺️

Terug
Bovenaan