Mijn dochter van 1 weigerde permanent alles wat haar drijvend hield. Heel vervelend, want ik houd wel van veiligheid, maar hebben dus vanalles geprobeerd en haar uiteindelijk vooral op de arm mee genomen; zwemmen zelf vindt ze geweldig. Groter badje in de tuin kan prima, inderdaad veiligheid en koelt sneller af, maar die van ons vond het wel leuk wat kruipruimte te hebben.
Wij hebben geïnvesteerd in 2 zwem luiers (lassig) en daar was ik heeeeel blij mee. Op vakantie 4 weken lang overdag amper iets anders aan gehad, als ze een drolletje poepte, gewoon even omgekeerd boven het toilet en snel uitgespoeld, handig om een 2e te hebben voor grotere explosies en als de ander hangt te drogen.
Voor jezelf voor naar het zwembad; ik heb een omkleedponcho van toen ik nog veel surfde en daar ben ik altijd blij mee. Je wilt namelijk eerst je kind omkleden, want het is koud na het zwemmen. Maar hè, het is koud na het zwemmen; dus ik stond daar blauw en met stijve tepels. Poncho is geweldig; mama blij, kind blij, geen stress. Neem ook altijd hapklaar eten mee voor erna. Kinderen worden van zwemmen soort hongerige weerwolfjes.