Zwemmen met dreumes

<p>Hoi allemaal. </p><p>Mijn dochtertje is 15 maanden oud en ik wilde vragen hoe jullie met je kleintje gaan zwemmen. Wij hebben nu een swimtrainer maar nog geen bandjes. En als wij naar het strand gaan wil ik voorkomen dat ze verdrinkt als ik haar perongeluk 2 tellen uit het oog zou verliezen. Zouden bandjes dan al een beetje nut kunnen hebben? Heeft iemand hier ervaring mee? Of puddle jumper? </p>
 
Je hebt ook zo’n ding met bandjes en zo’n buikband ineen. Kom niet op de naam maar een vriendin van me zweert erbij. De kleine heeft toch bewegingsvrijheid maar kan niet onder water ? ik moet die ook gaan zoeken zit hier met meid van 18mnd. Die wil natuurlijk niet meer in een babyfloat hihi ?
 
Swimtrainer heb ik hier nooit gebruikt, ze vond het vreselijk. Zeker met 15 maanden wilde ze daar écht niet meer in. 
Bandjes blijven ze al aardig op drijven hoor, zeker fijn om aan te schaffen. Toen mijn dochter 1.5 jaar was, kon ik haar al een poosje (5 seconden) los laten in het zwembad en dan bleef ze drijven op dr bandjes.
Verder hou je je kindje gewoon vast denk ik? Ik heb babyzwemmen gedaan toen mijn dochter 3 maanden was, tot ze 2 jaar werd. Je houdt ze eigenlijk continue vast in het water. Je moet ze echt geen seconde uit het oog verliezen of los laten.
Maar de zwembaden zijn voorlopig nog niet open voor recreatie, alleen voor zwemles/banen zwemmen enzo. En voor het strand is het voorlopig nog te koud. En grote kans dat je kindje amper zwemt als je aan het strand bent, maar gewoon speelt in de branding en met het zand. (Ik woon in Zeeland,  we gaan vaak naar het strand, maar echt zwemmen doen mijn kinderen niet in de zee. Maar spelen in het ondiepe water en op het strand)
 
Wij hebben een puddle jumper. Zwemt ze al mee vanaf 1-1,5 jaar (ze is nu ruim 2 jaar). Wij hebben een ondernemend meisje wat alles graag zelf doet. Tijdens de zwemlessen kan ze met haar puddle jumper aan alleen zwemmen (uiteraard ben ik erbij) en leert ze ook in het water te springen en weer boven komen. Ik en mijn dochter zijn er erg blij mee!
 
[quote quote=10324472]Swimtrainer heb ik hier nooit gebruikt, ze vond het vreselijk. Zeker met 15 maanden wilde ze daar écht niet meer in. Bandjes blijven ze al aardig op drijven hoor, zeker fijn om aan te schaffen. Toen mijn dochter 1.5 jaar was, kon ik haar al een poosje (5 seconden) los laten in het zwembad en dan bleef ze drijven op dr bandjes. Verder hou je je kindje gewoon vast denk ik? Ik heb babyzwemmen gedaan toen mijn dochter 3 maanden was, tot ze 2 jaar werd. Je houdt ze eigenlijk continue vast in het water. Je moet ze echt geen seconde uit het oog verliezen of los laten. Maar de zwembaden zijn voorlopig nog niet open voor recreatie, alleen voor zwemles/banen zwemmen enzo. En voor het strand is het voorlopig nog te koud. En grote kans dat je kindje amper zwemt als je aan het strand bent, maar gewoon speelt in de branding en met het zand. (Ik woon in Zeeland, we gaan vaak naar het strand, maar echt zwemmen doen mijn kinderen niet in de zee. Maar spelen in het ondiepe water en op het strand)[/quote]
Ik haak even in op je laatste stukje. Bij ons kan je vanaf volgende week weer babyzwemmen ;) dus niet overal is het nog dicht..
 
Oohh leuk, hier is al alles nog gesloten helaas.. :( Alleen open voor zwemles en banen zwemmen. Rectreatief zwemmen gaat deze zomer nog niet gebeuren denk ik (in een zwembad dan.. )
 
Decathlon verkoopt ook bandjes met eraan een zwemband, dus een band over de borst en badjes aan de armen. Geschikt voor kinderen van ongeveer 15 kilo, dacht ik. Als het echt gaat om de angst je kind uit het oog te verliezen zou je ook een zwemvest je kunnen overwegen, denk dat bandjes niet fijn spelen in het zand; gaat snel schuren. Ik lees even mee voor de gouden tip, mijn zeemeermin is 11 maanden en kruipt zelf de zee in...
 
Terug
Bovenaan