Zwemmen met een baby van 3 maanden

Hallo allemaal,

Binnenkort gaan wij lekker een aantal dagen op vakantie.

Nu willen we graag zwemmen met ons zoontje.

Hij is bijna 3 maanden en weegt nog geen 5kg.

We zijn aan het kijken voor een zwemband, maar eigenlijk staat er overal: Pas vanaf 6 maanden of vanaf 6 kg.

Hierdoor raken we een beetje in verwarring.

Wat voor zwemband gebruiken jullie? (De intex baby float of de Swimtrainer?)

Wat zijn jullie ervaringen?

Hebben jullie om de zwemluier een extra zwembroekje gedaan?

Alvast bedankt!

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar heb vandaag toevallig met het consultatiebureau gebeld omdat wij maandag een midweekje weggaan en onze kleine meid in die week 9 weken is maar nog geen prikjes heeft gehad..

Het werd mij afgeraden door alle virussen in het water en het chloor maarrrr dat het vanaf 3 maanden een stuk verantwoorder was.. Dus volgens mij kan het gewoon!

Ik heb zelf de swimtrainer gebruikt. En omdat ze nog niet helemaal lekker in de swimtrainer lag heb ik in het zwembad het badmatras opblaasbaar van deltababy gebruikt. Dan liggen ze op hun rug op een soort van luchtbedje. Is eigenlijk voor het grote bad thuis maar heb het ook in het zwembad gebruikt.

Wij gaan heel vaak zwemmen bij center parcs. Maar vaak is het water echt te koud voor die hele kleintjes.

sommige parken is het water iets warmer, maar verwacht niet dat je uren kan gaan zwemmen. Waarschijnlijk hooguit even in bubbelbad.

Ik had zelf toen ze klein waren ook van delta baby het matrasje of lekker tegen je aan houden zodat se ook jou lichaamswarmte hebben.

Als ze groter zijn en hoofd goed omhoog kunnen houden is de swimtrainer super !

Veel Plezier alvast !

Hoi hoi,