zwemmen met een ukkie van 12 weken...tips?

hoi hoi

we gaan dus as mandag naar center parcs voor ee midweek

we gaan dan voor het eerst zwemmen met haar...

heeft iemand nog tips, wat je dan mee moet nemen en waar je op moet letten of wat erg handig is...

alvast bedankt

liefs tobi

Ik ben net vorige week met Mirne naar baby zwemmen geweest (zij is 20 weken) en het was een groot succes.
Maar dat water is 32 graden en we zijn er ongeveer 25 minuten in gebleven, niet langer. We hebben met de andere ouders (eigenlijk: vaders, ik was de enige moeder) liedjes gezongen en ze rustig in het water op en neer en heen en weer bewogen.

Bij babyzwemmen mag je wel je tas met handdoek enzo mee het zwembad in. Dat is wel fijn, want direct nadat ik haar uit het water haalde begon ze wat zielig te kijken en later ook te bibberen. Dus snel de handdoek erom en tegen me aangehouden.

Mirne heeft gezwommen in een zwembroekje. Die miniplasjes kan het zwembad wel hebben en evt poepl blijft wel in die zwembroek hangen. Ik heb er niet speciaal van die zwemluiers voor gekocht. Ik had er van te voren over gebeld, hoefde niet zeiden ze.

Veel plezier!
Barbara

Wij waren toen lukas 8 weken was in een landal park, ook met hem wezen zwemmen, vond hij echt leuk. alleen de douches daar hadden drukknoppen en liepen maar heel kort, dat werkte dus niet met zo'n kleintje om het gloor goed af te spoelen. De tweede keer hadden wij daarom de tummytub meegenoemen, na het zwemmen hem daar in goed afgespoeld.

Neem ook genoeg handdoeken mee, ze zijn zo nat en zo'n kleintje vind na het zwemmen een droge warme handdoek heerlijk.

Ja, ik nam de tummytub mee naar het zwembad, na het zwemmen, ff goed afspoelen in de tummytub.

Ik was met mijn schoonouders (en man) maar zo'n kleintje heeft het na een half uur wel gehad met zwemmen. Dus dan ging ik aan de kant zitten met hem, soms droogde ik hem eerst af (met hydrofiel) maar later vond ik het handiger om hem gewoon in zijn blootje te laten liggen, lekker op een zachte droge handdoek en daar nog een droge handdoek overheen. Maar alles wordt zo snel nat dat een extra set wel handig is.

Voordeel is als je hem niet gelijk aankleed je zelf ook nog lekker kan zwemmen en je je niet druk hoeft te maken dat zijn kleertjes nat worden.

Bij mij viel hij prinsheerlijk in slaaap, midden in het drukke zwembad (aan de kant dan)

Terug
Bovenaan