Zwemmen met peuter en weer droog buiten komen

Hallo,

Ik wil graag gaan zwemmen mijn zoontje van 14 maanden. Het is een grote ontdekkingsreiziger, erg actief en ik heb handen en ogen te kort. Tijdens de zomervakantie zijn we vaker met zijn 3-en gaan zwemmen. Maar nu wil ik door de week ook wel eens gaan, echter zijn we dan met zijn 2-en.
Wie heeft tips om na het zwemmen weer droog buiten en aangekleed buiten te komen?
Ik neem aan dat ik hem als eerste aan moet kleden, maar waar laat ik hem vervolgens om mijzelf aan te kleden? Als ik hem op de grond zet, zal hij binnen de kortste keren onder de deur door kruipen of in een plas water gaan liggen.
Hoe doen jullie dat?

groeten, Monique
 
ik ga met mijn zoontje naar babyzwemmen vanaf dat hij iets van 3 a 4 maanden was. Ze hebben daar aankleedkussens in het zwembad gedeelte liggen. Ik kleed mijzelf eerst uit (in zo'n grote kleedhok) dan ga ik naar binnen met kind, in het begin met maxi cosi, maar nu lopend (is nu 18 maanden), en dan binnen kleed ik hem aan.

Als we klaar zijn met zwemmen, dan eerst douchen, bij aankleedkussens weer aankleden en dan weer naar het omkleedhok waar ik mijzelf weer aankleed. Er ligt daar natuurlijk wel iets van water op de grond maar niet heel veel, en bovendien heeft hij toch ook zijn schoenen aan en hij staat. Je kan je kind natuurlijk ook in de buggy zetten, die halen mensen dan ook op en nemen die mee naar het kleedhok (als je kind niet meer in de maxi cosi ligt). Ik heb ook altijd een koekje en drinken mee, dus daar is hij dan ook wel zoet mee en heeft hij ook wel trek in na het  zwemmen.  Het is echt aan te raden  vooral als ze babyzwemmen hebben,  is met liedjes  zingen en oefeningen doen, een soort van zwemles en ze watervrij maken.

Veel plezier
lia  
 
Zwemmen met z'n 2e is wel erg leuk om te doen, ik kan het je zeker aanraden. Ik heb altijd de buggy in de kleedkamer staan en als mijn zoontje dan afgedroogd en aangekleed is zet ik hem daarin. Hij zit dan heerlijk in zijn buggy zijn sap op te drinken en zijn koekje te eten. Vaak zijn ze ook wel moe na het zwemmen en zal hij lekker in zijn wagen blijven zitten. Uiteraard zet ik mijn zoontje wel vast in de buggy zodat ik mezelf rustig kan afdrogen en aankleden.   Succes ermee!
 
He Monique,

Ik zat ook precies met dezelfde vraag.
Uiteindelijk ga ik nu ook (eindelijk) zwemmen met mijn zoontje van 14 maanden, maar idd, HOE krijg ik mezelf afgedroogd en aangekleed als ik alleen met hem ben.
De tip van de buggy is inderdaad een idee.
Zijn er nog meer tips van de zwem-mama's?

Groetjes,
Marieke
 
hoihoi,
Zijn er ook mama's die op de fiets naar het zwembad gaan?
Ik kan ervoor kiezen om op vrij. ochtend te gaan zwemmen en dan kan mijn man ook mee en kunnen we met de auto.
Maar vind het ook wel es leuk om alleen met mijn zoontje te gaan en dat kan woe. ochtend. Maar dan heb ik geen auto thuis en zou ik moeten gaan fietsen.
Mijn zoontje is 15 maanden. De fietsrit duurt 15 tot 20 min. schat ik.
Maar heb gewoon geen zin om nu het winter is alleen maar thuis te zitten.
Heeft er iemand tips?
Bedankt!

Groeten mama van Pip
 
Hoi hoi,

Hier niet alleen een mama ( zwemmama) maar ook baby/peuter badjuf.

Ik geef dus ook deze lessen. Ik kan als eerste zeggen lekker gaan zwemmen. Neem een buggy mee( kan ook op de fiets buggymee). Neem voor je zelf een hele grote handoek mee om je in te wikkelen. Dit omdat je je kindje als eerste afdroogt. Neem ook een 2e tas mee ( plastic) om je droge en nate kleding te kunnen scheiden zodat je niet gelijk alles nat hebt. Na het zwemmen en douchen je zelf in de handoek wikkelen en je kindje lekker afdrogen en aankleden dan lekker in de buggy ( of maxicosi) met evt iets lekker ( korstje brood, drinken, koekje ......) dan kun jij je op je "gemak "afdrogen. Kijk voordat je gaat zwemmen even in de kleedruimte rond of ze van die gezinshokken hebben. Deze zijn net wat groter en kun je je kindje in de buggy lekker bij je houden. Doe zelf makkelijk kleding aan zodat je niet loopt te hannesen met van alles. Als je naar huis moet en je moet nog een eind fietsen neem dan evt een lekkere deken of extra broek voor je kindje mee zodat als ze in slaap vallen ze het niet koud krijgen.
Zwemmen moet vooral leuk zijn geen moet. Ik merk dat er sommige ouder heel veel van het kind verwachten. Als een kindje geen zin heeft dan maar een keertje iets niet. Natuurlijk is het makkelijk en gezellig als je met 2 volwassenen bent ( neem anders een keer oma of opa mee die vinden het ook erg leuk vaak) maar vaak helpen de ouders onderling elkaar wel door bv even op je kindje te letten zodat jij nog iets kan doen.
Veel zwemplezier allemaal.

groetjes Danielle
 
wij zwemmen alweer een jaar, heerlijk! Soms gaat papa ook, maar het is voor al en ochtendje uit van ons 2tjes. soms zet ik hem na het aankleden op de aankleedkussens in het zwembad  in de buggy en doe dan mzelf en soms neem ik een kleedhokje met een iets breder bankje en geef hem zijn drinken of broodbakje op schoot. Ondanks zijn ondrnemendheid gaat dat goed, moet ook zeggen dat hij na 2uur spelen wel aardig moe is, dus wat tammer.
Gewoon gaan hoor! Er zijn zat moeders die het kunnen, dus jij ook!
Veel plezier!
 
Terug
Bovenaan