Zwemmen voor zwangeren

Heb even een vraagje...
Ik zie niet heel veel in de gym en of Yoga en wil daarom gaan zwemmen.
Hebben mensen hier goede ervaringen mee??Of slechte....

En wat wordt er allemaal gedaan bij dat zwemmen>???
Graag hoor ik van jullie...

Pien

je kan gewoon baantjes trekken als je wilt maar je kan ook op speciale zwangerschapzwemles.

Ik wilde het ook doen maar ik ben savonds gewoon te moe om wat te doen.

Ik heb helemaal geen yoga oid gedaan, in het middenoosten 'werpen' ze gewoon in het rijstveld hahhaahahaha

Ik vind het onzin yoga of gym...

hallo pien,

ik weet niet of je sinds je zwangerschap al eens bent gaan zwemmen ? Dat is een grappig gevoel zeg. Teminsten voor mij.
Zodra je het water ingaat wordt alles naar boven geduwd. Even raar en vervelend. Tijdens het zwemmen gaat het wel. Maar als je er weer uit gaat dan voel je de buik echt wel. Die lijkt dan echt zwaar. hahaha

Ik zou eerst maar een keer gaan zwemmen om te proberen voordat jij je inschijft.
Na mijn zwem uurtje weet ik zeker dat ik niet meer ga zwemmen totdat de kleine er uit is.

Groeten jeanine

Hoihoi,

Tijdens mijn eerste zwangerschap wilde ik graag zwangerschapszwemmen doen. Dat was toen een beetje lastig omdat er niet genoeg deelnemers waren. Dus af en toe was er een docent bij en soms niet maar dan mocht je wel gebruik maken van de materialen die er waren.

Baantjes zwemmen is zowiezo erg lekker, ik vond het heerlijk om even niet dat gewicht van m ´n buik te moeten dragen en even wat meer bewegingen te kunnen doen dan buiten het water.

Tijdens de lessen was er aandacht voor ontspanning. Je moest op zo ´n rubberen slang hangen en jezelf dan door een andere deelneemster voort laten trekken. Ook werden er bekkenbodemoefeningen gedaan en kreeg je tips voor tijdens de bevalling en om je ademhaling dan goed te houden. En je werkt natuurlijk ook nog een beetje aan je conditie, erg handig voor tijdens de bevalling.

Als ik jou was zou ik gewoon een keertje mee gaan doen en dan te kijken of je het wat vind. Het is toch per persoon afhankelijk zie ik hier...

Groetjes, Jo

Ik heb wel yoga gedaan, niet voor conditie maar voor ademhaling en heb er echt enorm veel aangehad tijdens de weeenstorm! Ik zwom daarnaast gewoon 2 keer in de week en trok een half uur baantjes. Had van beide baat!

Hoi,

Mijn ervaring met zwangerschapszwemmen is heel goed!
Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik eerst zwangerschapsgym gedaan. Behalve de info over bevallen vond ik het niet prettig. In n kringetje  stilzitten en af en toe een ademhalingsoefening.
Toen deze cursus afgelope was had ik nog een paar weken zwangerscchp te gaan en ik wilde niet stilzitten dus ben ik gaan zwangerschapszwemmen,

Heerlijk actief maar wel ontspannen bewegen in het water en speciaal gericht op je zwangere lichaam. Aan het eind van de les ook tijd  om te relaxen  door n paar minuutjes dobberen met behulp van plastic drijfbuizen. Het licht werd zelfs voor ons gedimd!

Ik ben nu weer zwanger en ga zeker weer zwangerschapszwemmen!

Hoi

Ik doe aan zwangerschapszwemmen sinds dat ik 18 weken zwanger ben. En ik vind het echt heerlijk. Lekker in het water bewegen. Het is hier ook echt een les, maar ik denk dat je ook gewoon lekker zelf baantjes kan gaan trekken. Misschien kan je eens rondkijken of er ook bij jou in de buurt zwangerschapszwemmen is. Hier is het geen vaste groep, dus kan je gewoon eens een keer gaan kijken.
Heel veel succes met het vinden en ik hoop dat het ook voor je werkt.

Groetjes Mariska (27 weken).

Terug
Bovenaan