Zwemmen, wat allemaal meenemen?

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Morgen gaan we voor de eerste keer met ons kleine meisje het zwembad in. Nou vraag ik me alleen af wat we allemaal mee moeten nemen, dus wie heeft er tips!

Groetjes Marije
mv Sofie 17-05-08

Hej Marije,

Leuk, zwemmen met de kleine! Was ik lekker op vakantie in NL, vergeet ik mijn badkleding..... tsssss!!!!! Erg gewoon, alles mee van iedereen, behalve van mijzelf!
Ik nam voor de jongens altijd een badcape mee, een hydrofielluier voor het afdrogen, een beetje zeepvrije wasgel om de chloorlucht van je kindje af te wassen onder de douche. Verder de gewone dingen als schone luier, doekjes, evt. reservekleertjes (dus gewoon je luiertas) en evt. een lekker hapje als ze dat al wil voor erna (of BV/FV natuurlijk) en dan.... lekker slapen in de wagen o.d. En: JE FOTOTOESTEL!!!! Veel plezier!!!
Liefs Pippi

O ja, een soort van zwemluiertje moesten we de kleintjes aandoen, weet niet of jij dat ook moet?

Hoi!

Wij gaan volgende week ook zwemmen met onze Amy. Ik heb wel het advies gekregen om ze heel warm in te pakken na afloop (mutsje sjaal etc..) omdat ze het echt heel koud krijgen ondanks het verwarmde bad. Heb ik zelf ook een vast heel domme vraag maar ik weet t echt niet. Wat doen jullie de kleintjes aan? Ik heb nl. een ongelooflijk schattig zwembroekje klaarliggen maar als ze nou poept? Of doen jullie zo'n Huggies little swimmers aan? Zijn die er ook in kleine maatjes? En doe je dan alleen die aan of het zwembroekje er overheen? Lijkt me ook een dom gezicht...

Marian

Hoihoi,

Wij hebben voor Evy een zwempakje, leukleuk.
Daaronder draagt ze idd een zwemluier. Ik heb geluk, dat ik aan de duitse grens woon. Hier verkopen ze bij de DM (grote drogisterij) kleinere maten zwemluiers dan hier. Het is niet in alle baden verplicht, maar zoals jij al zei, wat als ze nu poepen.
Je kunt ook een hydrofiele luier omdoen. Alleen GEEN gewone luier, die wordt veels te zwaar.
Bij ons op babyzwemmen zijn een aantal baby's die alleen de zwemluier dragen; dat valt op zich wel mee. Ze hebben leuke motiefjes erop.
Maar er zijn natuurlijk ook heel veel leuke en mooie zwemkleding te koop.

En als je langer blijft; zou ik meerdere badcapes/handdoeken meenemen, het wordt allemaal zo snel nat als je je kleintje erin wikkelt. En eenmaal nat is de volgende ronde natuurlijk niet meer zo lekker en warm om ingewikkeld te worden als je uit het water komt.

En inderdaad warm aankleden, want de overgang is erg groot. Evy valt altijd meteen in slaap.

Veel zwemplezier,
Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan