Zwemmen

<p>Hoi allemaal, </p><p>Het lijkt mij leuk om binnen kort met mijn zoontje van 15 weken te gaan zwemmen. Ik ben op zoek naar 'zwem bandjes' </p><p>Wat gebruiken jullie? De ouderwetse zwembandjes lijken mij niet prettig voor een kleintje, er zijn ook die alleen het hoofd ondersteunen, zwem vesten, een band om in te zitten etc. </p><p>Graag jullie ervaringen. </p><p>Groetjes </p>

Een vriendin van mij heeft zo'n band waar ze echt in hangen. Dus dat alleen het hoofdje boven water komt. Die schijnen voor baby's erg fijn te zijn omdat ze niet te snel afkoelen dan en ze kunnen alles lekker bewegen. Die dingen waar ze in moeten zitten zijn niet handig als je kindje nog niet zelf kan zitten. Hij gaat dan voorover hangen en jij bent dus drukker met je baby goed laten zitten dan dat je kan genieten. 

Ik ben laatst gaan zwemmen met mijn zoontje van 15 weken en had geen zwemband. Gewoon zelf in het water zitten en op schoot. Of hand onder z’n hoofd/nek en meneer drijft wel. Groot succes trouwens, hij vond het heerlijk

Wij hebben een swimtrainer, bevalt erg goed. Hierin hebben ze wat meer bewegingsvrijheid dan die banden waar ze met de beentjes in hangen. 

Ik weet alleen niet vanaf wanneer ze daar in kunnen. Mijn dochter was al wat ouder toen we voor het eerst gingen zwemmen. 

Volgens mij heb je inderdaad niks nodig voor zo'n kleintje:)
Is er ook babyzwemmen in de buurt? Dan is het misschien handig daar eerst eens een les te volgen, zodat je technieken leert om je kindje goed vast te houden in het water. 

Ik ga met mijn zoontje sinds hij 3 maanden is elke week babyzwemmen met hem. Is echt superleuk om te doen! Ook gaan we af en toe zo met hem zwemmen. Hij vindt het echt prachtig! Ik gebruik daar verder niks voor. Gewoon lekker zelf bij je houden. En zoals hierboven al gezegd, bij babyzwemmen leer je heel veel verschillende technieken en manieren om hem vast te houden en wat je allemaal kunt doen met je kleintje!

Terug
Bovenaan