Zwemmen?

Hoi dames.

8 weken geleden ben ik bevallen. Ik vloei niet meer, maar heb soms nog het gevoel dat de boel van onder '' slaapt:'' of wat beurs is. Dit is vooral aan het eind van de middag en s avonds. Ik zou graag weer willen zwemmen. Kan dit dan wel weer of moet ik nog even wachten? En kan mijn zoontje van 8 weken al mee te zwemmen?

Voor jezelf kan t wel, maar voor je baby is t wat vroeg denk ik. Bij babyzwemmen gebruiken ze warmer water en minder chloor. In een gewoon zwembad is dat niet. Maar t zijn ook veel prikkels. Ik zou zelf eigenlijk wachten tot 3 mnd oud, maar je kan t altijd zelf testen.

Als je niet meer vloeit en alle wonden dicht zijn, dan mag je zwemmen. Met je kindje zou ik nog even wachten. Vanaf 3 maanden raden ze aan. Maar zelfs dan is het nog een hele grote inspanning voor ze. Ze koelen ontzettend snel af, zeker buiten en zelfs als je water van 37 graden gebruikt. En na 10 minuutjes zijn ze bekaf. Het is bijna alle moeite niet waard. Als je kindje het echt heel heet krijgt, zo bloot mogelijk in de box en in bed. En evt binnen een badje dat een paar graden koeler dan 37 graden is. 

Ze raden aan om pas na 3maanden met je kindje te gaan zwemmen en het heeft zelfs voorkeur om pas te zwemmen als je kindje de eerste vaccinatie heeft gehad.

Als jij niet meer vloeit is het voor jou prima.

Zelf kan je denk ik prima zwemmen. Met de kleine raad het consultatiebureau aan om te wachten tm de eerste vaccinatie. (Mijn tante werkt bij het cb en is de moeilijkste niet, maar toen die het ook zei heb ik toch maar even gewacht met zwemmen).

Terug
Bovenaan