Zwemmen

<p>Wij willen gaan zwemmen met ons meisje van 11 kilo. Nu is de zwemring weer te klein voor haar. Wat zijn goede zwembandjes of vesten geschikt voor kinderen vanaf 1 jaar?</p>
 
Wij gebruiken de puddle jumper. Zag een ander kindje met zo'n zelfde soort ding maar dan van Decathlon. En het zwembad zelf had van die vestjes dat leek me ook wel handig. 
 
Wij hebben gewoon armbandjes gebruikt. Wel even op de maat letten. We wilden eigenlijk freds swimtrainer maar die vond ze heel erg eng. 
Een zwemvestje is niet veilig en voor puddle jumpers moeten ze volgens mij ook net wat groter zijn. 
 
puddle jumper is vanaf 15 kilo en mijn ervaring is dat ze met 1 daar écht nog te klein voor zijn, sets mijn dochter van 2,5 past er niet goed in. Dan lijkt het veilig, maar is het alles behalve. Gewone bandjes heb je in verschillende maten. Ze moeten er wel echt even mee oefenen voor ze door hebben hoe ze zelf kunnen drijven, maar met de juiste maat kunnen ze dat vlug leren, zeker als je geregeld gaat zwemmen.
 
Ik hoor vaak dat een puddle jumper al wel eerder kan dan wat erop staat. Heb er zelf alleen geen ervaring mee om het bij 11 kg al te doen. Mijn zoontje was al 14 kg toen wij die gingen gebruiken. 
 
Wij gebruiken hem vanaf 10-11 kg. Zit prima, kan ook niet verkeerd zitten eigenlijk omdat het zowel om de buik als de armen zit. Ons zoontje houdt van heel veel dingen NIET maar deze accepteert hij prima. Voordeel is ook dat ze niet lek kunnen gaan en niet elke keer opgeblazen hoeven worden (door jan en alleman ?)
 
Terug
Bovenaan