Zwemmen

Hai!

Ik ben een aankomende mama, en wij willen graag met ons kindje gaan zwemmen. Nu zie ik in het zwembad wel eens kindjes in een zwemband/zitje, maar is daar eigenlijk een minimum-leeftijd aan verbonden?

En wat is nou eigenlijk het effect van zwemluiers? Ik snap dat ze dan beschermd zijn tegen "ongelukjes" maar helpt een speciaal luierzwembroekje daar net zo goed tegen? En zijn die dingen makkelijk uit te wassen of kan je beter wegwerpzwemluiers kopen?

Alvast bedankt voor de reacties!
Michelle
 
Hallo,
Wij hebben zo'n zwemband. De kleine moet egenlijk redelijk goed kunnen zitten wil je hem gebruiken. Wij hebben de zwemband ook. Hij wordt er redelijk goed ik gessteund, maar stevig zit het niet. Onze zoon vindt het wel helemaal geweldig. Hij kan dan alles overzien.
Wij hebben zwemluiers (wegwerp). Ik vind het meer een hygiënisch idee. Maar ik denk dat dat meer "het idee" is. Hij mag bij ons in het zwembad ook alleen een zwembroek aan.
Groetjes
 
Mijn zoontje zat met 4,5 maand in de zwemband. En ze hebben bij prenatal speciale plastic zwembroekjes die ongelukjes opvangen zeg maar, maar de zwemluier is ook heel handig. Koop daar nu vast een pak van want in de winter worden deze bijna nergens verkocht terwijl ze in de zomer volop in de winkel liggen.
 
Ik ging met Nova al zwemmen toen ze net 14 weken was en ze heeft nog nooit zo'n luier omgehad. Altijd gewoon een, te schattig, badpakje. Staat ook veel liever dan zo'n luier vind ik. Ik hou gewoon in de gaten wanneer ze voor het laatst heeft gepoept. Zou er heel lang voor het zwemmen niets zijn gebeurt..., dan zou ik haar wel zo'n broekje aan hebben getrokken. Maar da's dus nog niet nodig geweest.

Bij de meeste zwembaden kun je die luiers ook los kopen. Ze zijn nl. best duur. Dus misschien kun je het een keer proberen om te zien wat je zelf het lekkerste vind. En je kleintje natuurlijk...

Geniet nog lekker van je zwangerschap, je krijgt het straks druk genoeg (geloof me!!!)!!!

Ciao, Iris
 
Hoi Michelle,

Het zwemzitje is volgens mij pas handig als je kleintje echt een beetje kan zitten. De mijne is nu 6 maanden en die kan er nog steeds niet goed in zitten. Hij vindt het trouwens sowieso niks want hij wil met z'n benen kunnen trappelen. Ik heb het kleinste formaat zwemvleugeltjes voor hem nu. Het ziet er nog wel erg groot uit, maar het is verplicht bij ons in het bad. (behalve bij babyzwemmen).
Ik gebruik geen zwemluiers of speciale zwembroekjes. Ik ben al in verschillende zwembaden geweest maar tot nu toe nergens waar het verplicht was een zwemluier aan te geven. Justin heeft gewoon een zwembroekje aan. Ik zat ook met deze vraag toen ik zwanger was en ik heb advies gevraagd aan mijn lerares zwangerschapszwemmen en die zei het volgende (ongeveer dan, het is alweer 6 maanden geleden):
- een zwemluier is niet absoluut noodzakelijk en meer voor je eigen idee van hygiene (zoals een van de anoniems ook zei). Bovendien zijn ze erg duur.
- een kindje zal zelden of nooit in het water poepen. Dat doen ze van nature niet (deden ze in de baarmoeder ook niet). Hooguit plassen ze een keer maar dat gebeurd ook bij oudere kinderen etc. af en toe natuurlijk wel eens. Dat is geen ramp daarvoor zit er chloor in het water.
- Als een kindje wel in het water poept komt dat doordat ze of heeeeeeeeeeel ontspannen zijn of diarree hebben. Het eerste komt bijna nooit voor. En bij diarree lijkt mij dat je niet gaat zwemmen met de kleine.

Geniet nog even van je zwangerschap, voor je het weet ren je achter die hummel aan...

groetjes Patricia
mv Justin, 6 maanden
 
hi ik heb de zwemring voor het eerst gebruikt toen mijn zoontje 4 maanden was
hij zit er wel/niet echt in
hij hangt/staat meer als het ware, maar hij vind het helemaal geweldig
 
Terug
Bovenaan