zwemmen

Hoi, er is al wel eens geschreven over het babyzwemmen, maar ik heb geen idee meer waar het terug te vinden is..sorry, maar dus toch weer even deze vraag;
Wil heel graag gaan zwemmen met Sanne (1-3-04). Heb dit nog niet gedaan en volgens mij is dit geweldig om te doen. Maar hoe pak je dit aan???Moet ze een luiertje om of gewoon lekker in de d'r blote billetjes? kleed je haar eerst uit en dan jezelf??wat moet je meenemen naar het zwembad?
ALs ik er over nadenk wordt ik er een beetje nerveus van (slaat vast nergens op). Hoe lang kun je zwemmen met je kindje? Zwemmen uurtje na voeding of juist beter voor een voeding. Nou vragen zat dus weer. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. O, ja, ik wil niet naar zo'n "verplicht" baby-uur, maar gewoon lekker een keer in het weekend samen met papa en sanne spartelen in het water.
groetjes, chris
 
Hoi,
je kan zwemluiers kopen,die worden niet zo zwaar, en het is ook handig om een badjasje voor haar mee te nemen,zodat ze het niet te koud krijgt,als je toch met haar papa gaat kun je gewoon om de beurt verkleden
Ik wil ook graag zwemmen,maar hier is geen binnenbad,en ik ga wel eens met haar naar het buitenbad,maar dat is nu echt te koud, er is een avond gezinszwemmen bij het dichtsbijzijnde overdekte bad,maar haar papa is nog niet zo enthousiast (ben hem nog aan het bewerken ;-) )
 
Hallo,
Wij zijn al een paar keer wezen zwemmen. Ik vind zelf het handigst om eerst mezelf om te kleden en dan de kleine. Hij heeft dan zo'n zwemluier aan (mag evt. ook een zwembroek/badpak zijn). Ik leg hem dan in z'n badjas in de maxi-cosi. Verder zorg ik ervoor dat hij eerst gegeten en geslapen heeft. Zo kan hij tijdens het zwemmen niet gaan huilen om die redenen. Meestal gaan we zwemmen ongeveer een half uur na de voeding. Als ik eruit ga dan kleed ik eerst de kleine om en dan mezelf. Zo kan de kleine geen kou vatten. Handig om mee te nemen: maxi-cosi, zwembroek/-pak, badjas, handdoek (die je thuis ook voor haar gebruikt, ws hydrofiel). Ga er van uit dat je de eerste keer binnen 5 min. er weer uit bent. De eerste keer waren wij er na 15min. uit. Het is heel vermoeiend dus dikke kans dat de kleine gelijk inslaap valt. Als de kleine warm is aangekleed kan je zelf evt. nog even zwemmen en manlief op de kleine laten passen en anders om. Hebben wij ook wel eens gedaan.
Veel zwemplezier,
Groetjes
 
Wij gaan heel vaak zwemmen al vanaf dat Julia 6 weken was geloof ik.
De eerste keer nam ik gewoon alles mee wat ik thuis ook voor het badderen nodig heb alleen geen shampoos enzo.
Wij gaan ook met z'n drietjes dus ik kleed eerst mezelf aan dan doe ik Julia en gaat papa zich omkleden.
Julia heeft zo'n zwemluier met daaroverheen een zwembroek of badpakje.
Veel waterplezier!
 
Hoi, bedankt voor jullie snelle reacties. Ga zsm.eens naar het zwembad met sanne. Ben zo benieuwd hoe ze dat vind! Zal tzt. wel eens laten weten hoe ze dit heeft gevonden.
groetjes,
chris
 
Hoi Chris,

Ik vond het heel makkelijk dat om eerst mezelf om te kleden en daarna mara met maxicosi en al mee naar het water en daar pas omkleden. Daar heb je aankleed kussens. Zo krijgt ze het niet koud.
Met aankleden deed ik het andersom eerst haar daar omkleden dan in de maxicosi mee naar de kleedruimte dan kleed ik me om.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan