zwemmen

Ik heb een vraag, mijn dochter is nu 4,5 maand en ik wil graag met haar gaan zwemmen. Ik heb een schattig badpakje voor haar gehad. Maar hoe gaat dat met plassen en poepen als ze geen luier aan heeft? Zou me rot schamen als het zwembad onder de poep zit. Ik zag bij de Etos speciale luiers om te zwemmen, is dat wat? Dan kan ze alleen haar schattige badpakje niet aan. Kan iemand me helpen?
 
Hoi,

Gewoon haar leuke badpakje aan doen. En negen van de 10 kinderen poepen niet in bad. En ja een plasje zie je niets van ;-)

Ik heb de zwemluiers gebruikt en het is meer voor de schijn. Want het werkt vind ik voor geen meter.

Sommige zwembaden zijn ze verplicht maar hier niet dus hier geen zwemluiers meer en gewoon lekker zwemmen.

Groetjes en veel plezier.
 
Hoi hoi,

Ik wilde graag even reageren op jouw vraag. Een vriendin van mij heeft een tweeling. Zij kon niet met beide kindjes gaan zwemmen en vroeg of ik mee wilde gaan met hun. Wat je in zo'n uur leert wat iedere week terug komt is echt heel leuk. Je kind raakt vertrouwt met het water, spelenderwijs leert je kind dingen, en je bouwt er echt een hele speciale band mee op. Ik zou het iedereen aanraden om te gaan baby-zwemmen met je kind. Ik hoop dat je iets met deze informatie kan. In iedergeval heel veel plezier als je gaat zwemmen samen met je kindje.

Groetjes Claudy

 
even over die zwemluiers, ik heb het eens gevraagt bij ons in het zwembad omdat ze daar verplicht zijn en in de vulling van die zwemluiers zit iets dat het ureum (stofje uit de urine) bind waardoor het niet in het zwemwater terecht komt. Zwembaden hoeven dan ook minder chloor te gebruiken om het zwemwater op goede kwaliteit te houden.
 
Ik heb bij Prenatal een zwemluierbroekje gehaald, maar heb het maar 1 keer gebruikt en weet niet of het werkt. Het sluit met klitteband, net als een luier. Het is omringd met stiek dus ik denk dat het wel moet tegenhouden qua ontlasting. Er zit ook een aparte laag aan de binnenkant.
Misschien is dit een idee.
Groetjes Daantje
 
Terug
Bovenaan