zwemmen?

Hoi Dionne,

Babyzwemmen kan vaak al vanaf 6 weken. Persoonlijk vind ik dat veel te vroeg. Het water en de omgevingstemperatuur is vaak te laag voor de kleintjes. Je moet goed opletten dat ze het niet te koud krijgen en een 1/2 uur zwemmen is voor de kleintjes vaak nog te lang.

Groetjes Sanne
 
wij zijn met 3 maanden gaan zwemmen, maar wel naar speciale babyzwemmen, dan is het water een stuk warmer, zo'n 33 graden.
Ik denk dat de meeste zwembaden zo rond de 3 maanden aanhouden.

groetjes,
Sabine
 
ze raden het volgens mij alleen af als de navlestreng nog een wondje heeft (infectie-risico) maar verder lijkt het me niet erg comfortabel voor een baby van 8 weken.
Ik zag van de zomer een stel met een kleine baby in center parcs in het zwembad. Het was er echt warm en dat arme kindje had het hardstikke koud.
En dan het aan en uitkleden (waar mijn baby een hekel aan heeft) nee hoor voor mij geen babyzwemmen!
groeten Elke
 
Volgens mij zeggen ze dat baby's kunnen gaan zwemmen vanaf 6 weken, omdat de moeders dan vaak niet meer bloeden en daar hebben ze natuurlijk in het zwembad geen zin in. Iemand heeft me dat eens verteld. Ik weet alleen niet meer of dat tegen me in het zwembad gezegd is.
Daarnaast kunnen baby's het snel koud krijgen, maar dat heeft denk ik ook te maken met lengte en gewicht. Na drie maanden ging het bij ons goed. Ze was best klein nog, ik denk 5 kilo, maar ze heeft het niet echt koud gehad en zeker niet gehuild. Ze vond het heerlijk en keek haar ogen uit. Ze is toen zelfs al helemaal onder water geweest. Een les duurt ook maar een half uurtje en dat is dan ook genoeg.
gr, Sabine
 
ik ben met onze dochter gaan zwemmen toen ze 10 weken was, ze vond het prachtig.
moet ik er wel bij vertellen dat wij zwemles hadden in een zoutwaterbad dat verwarmd was tot 37 graden.
wij zijn blijven tot ongveer 1 jaar, toen was ik 7 mnd zwanger en werd het teveel.met de onze zoon ben ik niet gaan zwemmen, omdat ik niet met 2 kleine kinderen tegelijk kan zwemmen, maar dat verschil zie ik nu (bijna 2 jaar later) wel. onze dochter is nergens bang voor die springt zo het diepe water in met alleen vleugeltjes en kan ook al goed zwemmen, terwijl onze zoon al begint te krijsen als het water tot z'n knieen komt.

groetjes patricia
 
Hallo,

Bij ons op het cb raden ze het zwemmen de eerste maanden af in een chloor bad.
Omdat de longentjes nog volop in ontwikkeling zijn, kan de lucht en het water schadelijk zijn.

Nens
 
Terug
Bovenaan