Zwemmen

Ha moeders,

Binnenkort ga ik met mijn 4 maanden oude baby zwemmen. Geen babyzwemmen maar gewoon zelf recreatief zwemmen.

Ik ben heel benieuwd hoe dit andere moeders is bevallen. Ik hoor nl vaak dat baby's het koud krijgen of veel gaan huilen.
Heeft iemand nog nuttige en leuke tips?

Ik hoor graag reacties :D
 
Met 4 maanden krijgen de meeste baby's het idd. snel koud. Waarschijnlijk is je kleintje na een half uurtje wel klaar met zwemmen. Je moet je kindje goed in de gaten houden.
Je kunt bijv. eerst een kwartiertje in het gewone bad gaan en daarna nog even in het bubbelbad. Een omslagdoek is lekker voor na het zwemmen.
Zorg dat je kindje ergens in kan als jij je omkleed. Ik heb ooit iemand gezien die de baby in een draagzak had meegenomen in haar eentje, dat is niet handig.
Veel plezier!!
 
Wij zijn ook gaan zwemmen, ze was toen 3,5 maand oud. Wel samen inderdaad niet alleen.
Na een half uur kreeg ze het koud. Maar ze vond het geweldig! We hadden de kinderwagen bij ons (hier mag die mee het zwembadterrein in. Dus haar snel aankleden en dan omstebeurt zelf.
Als je alleen gaat neem dan de maxi cosi mee dan kan je haar daarin leggen en mee het hokje innemen.
Vergeet inderdaad geen luiers en schone kleren, of als je de fles geeft een flesje (dat was ik dus vergeten hihi)

Liefs Reneke

Ps veel plezier
 
hey.

ik ging met nathalia zwemmen toen ze ook 4 maanden was.
nathalia kreeg het niet koud, maar was heel snel moe. t is ook heel vermoeiend voor die kleintjes.
na 20 minuten was ze zooo aan t gapen en in haar oogjes aan het wrijven, dat we er uit gingen. 5 minuten later lag ze te slapen in haar kinderwagen.
2 weken later konden we 3 kwartier zwemmen. ook toen was ze weer heel moe en lag weer binnen 5 minuten te slapen.
maar ze vond het geweldig!!!
ik mag vanaf volgende week weer zwemmen en dat gaan we natuurlijk ook gelijk doen.

mischien een tip:ik doe altijd als we uit het zwembad gaan, een mutsje op, tegen de wind ( oorontsteking)

veel plezier.

groetjes, do

 
Hoi,

Daniel was denk ik 3,5 mnd toen we voor het eerst gingen zwemmen. Dat was tijdens een weekendje weg op Landal. Het water was er heerlijk warm en nog belangrijker de temperatuur van de lucht was warmer dan het water, hij kreeg het dan ook niet snel koud, maar was wel snel moe.

Hier in Zeewolde hebben ze op donderdag warmwaterdag, dus ook tijdens het recreatief zwemmen is het water warmer dan normaal. Misschien hebben ze dat bij jullie ook wel.

Verder heb ik ergens gelezen, dat je je kindje vast een beetje kan laten wennen door het badwater wat minder warm te maken dan normaal. Maar ik weet eigenlijk niet of ik dat zelf wel zou doen........

Ik weet niet of je er een hebt, maar zelf heb ik een moeder-kind zwemband. Ideaal en heel gezellig.

Nou veel zwemplezier,

groetjes, Yvette
 
Nou we zijn weer terug van vakantie en het zwemmen ging heel goed. Begonnen met een kwartiertje later ietsje langer. Leuk om zo'n kleintje met zo'n verbaasd koppie in zo'n groot bad te zien kijken en met de band kon ie lekker hangen.

Enne Daniels mom: bij ons in Zeewolde hebben ze ook op donderdag warmwaterdag, is er dan ook vrij zwemmen smiddag ofzo?
 
Terug
Bovenaan