zwemmen

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om met mijn dochtertje van 2 1/2 jaar een keer naar een zwembad te gaan gewoon om lekker in het water te spelen enzo. Eerlijk gezegd kom ik eigenlijk niet vaak in een zwembad maar het lijkt me goed/leuk om mijn dochtertje daaraan te laten wennen. Wat zijn jullie ervaringen? Is het water wel een beetje warm en doen jullie je kind een zwemluier aan? Mijn dochtertje is namelijk nog niet zinderlijk. Moet ik nog op andere dingen letten?.
Graag reakties! Alvast bedankt.
 
Hoi,
Ik heb met mijn zoontje van net 2 al gezwommen vanaf hij zijn 1e prikje gehad heeft. Er zijn speciale tijden in het zwembad voor babyzwemmen. Meestal doen ze het dan in verschillende groepen, oplopend in leeftijd. Het water is dan lekker warm. In de meeste zwembaden is een zwemluier niet verplicht maar rond deze leeftijd zou ik het wel doen.
Ik wilde mezelf behoeden voor een eventueel drijvend keuteltje in het bad!!haha.
Alvast veel plezier met het zwemmen!!
Groetjes Mirella
 
hoi,

wij zijn met die van onze weze zwemme toen we op vakantie waren en hij was toen net een jaar.
we zijn naar een tropische zwembad geweest en hij vond het heerlijk er was ook een golf slag bad en dat vond hij helemaal machtig.
wij hadden bij de prenatal een nijntjes zwemband waar hij in kon zitten en helemaal leuk maar op de leeftijd van 2 en half hoefd dat niet echt maar misschien wel handig van die opblaas bandjes voor om hun armpjes.
alleen die zwemluiers zijn niet zo makkelijk te koop want ze denken dat mensen in de winter niet gaan zwemme.
bij prenatal hebben ze ook zwemluiers die je elke keer kan gebruiken die zien eruit als een zwembroekje met plastic erin.

nou veel zwem plezier en zorgen dat als het koud is buiten om ze goed in te pakken en de haren goed droog te hebben bij vertrek.

groeten brigitte
 
Bedankt voor jullie reakties!

Heb gemerkt dat het peuterzwemmen op een beetje onhandige tijden worden gegeven.
Dat is wel jammer. Zwembad is ook niet echt bij mij in de buurt dus ik denk meer aan vrijzwemmen in het weekend ofzo want  door de weeks is het ook vaak schoolzwemmen en dat soort dingen.
Doe zeker een zwemluier om want het is een keer gebeurt dat er flinke hoop uitkwam en dat werd een hele vieze drap. Gelukkig in het opblaas badje want als dat in een zwembad zou gebeuren dat zou ik het echt niet meer weten... hahaha

 
Nog een tipje: hier in de buurt zijn in de zwembaden opblaasbandjes om de armet verplicht. Zorg dat je ze bij je hebt, want als je ze daar moet kopen zijn ze 5 keer zo duur.
En ik heb het ook wel eens meegemaakt dat de bandjes uitverkocht waren en mensen dus de toegang ontzegd kregen. heel erg zielig als je kindje zich verheugd op het zwemmen, maar ook heel begrijpelijk voor de veiligheid.
 
Hoi,
heerlijk hoor zwemmen. wij willen ook vaker dan dat we werkelijk gaan. Maar ons meisje geniet er altijd van. Op deze leeftijd van je kindje hoeft het water niet meer zo heel warm te zijn. Je kan gewoon naar een zwembad gaan waar je een recreatiebad hebt dat is vaak al wat warmer.

Idd de bandjes zou ik zeker meenemen en dan die voor om de armen. Zo een nijntje ding is wel wat te klein nu. Als ze dan gaan hangen en schommelen kunnen ze er uit kiepen.

Ff kijken ik zou wel kiezen voor een zwemluier of een broekje met een plastic laagje bij de prenatal enz hebben ze die zeker.

Voor na het zwemmen lekker wat te drinken, knabbelen, en een knuffel/speen als ze die hebben.

Je kan bij het binnen komen eerst je zelf omkleden dan je kind in kleren mee nemen naar binnen (het water) daar hebben ze vaak boxen en aankleed kussens. Zodat je rustig kan omkleden.
Zodra je klaar bent met zwemmen kleed je in het zwembad eerst je kind aan en daarna neem je hem aangekleed mee naar de kleedhokjes geeft wat te drinken/eten en kleed dan je zelf om.

Heel veel zwemplezier.
 
Dag Dames,

Wij gaan iedere week met onze zoon naar baby/peuter zwemmen. We doen dit al sinds hij 10 weken is en hij is nu bijna 3. Wij hebben nooit een zwemluier gebruikt en in zijn les wordt het ook eigenlijk nooit gedaan. We hebben gelukkig ook nooit meegemaakt dat hij wat verloor en men zegt dat ze in de regel ook niet poepen tijdens het zwemmen. maar.............. uitzonderingen zijn er altijd.
 
Terug
Bovenaan