zwemmen?

hallo,

We gaan bijna een weekend weg en ik wil dan graag gaan zwemmen met ons meisje. Nu is ze nogal klein voor haar leeftijd (19 weken, 53 cm en 9 pond) en ik vraag me af of ze al in een gewoon zwembad mag.... Ook hebben we zo'n band waar ze in kunnen. Mag dit al?
Hebben jullie ervaring?

Zaterdags ga ik met Iris babyzwemmen, ik doe haar alleen een zwembroekje aan en verder geen zwembandjes ofzo.
Ze hangt het liefst dicht tegen me aan, het water is dan wel warmer. Ik weet niet of gewoon zwembadwater wel warm genoeg is voor een babytje, ze koelen natuurlijk wel snel af.
Een half uurtje is ook echt lang genoeg voor zo'n kleintje, daarna slaapt Iris tenminste uuuuuuuuren.

Wij zijn ook nog niet gaan zwemmen, dus hier heb ik ook geen antwoord op...
Maar ik denk inderdaad dat je wel even moet kijken of het water lekker warm is.
En of ze al in zo'n band kunnen (heb er zelf ook 1 hier liggen) weet ik ook eigenlijk niet...staat er geen leeftijd op??

moeten ze ook geen zwemluier aan? alleen een zwembroekje lijkt me een beetje risky als ze wel gaan poepen!  hoe doen jullie dat?

groetjes Edith (mv Runar, van 24 nov.)

hallo   Wij zwommen al met ons meisje in een gewoon zwembad toen ze 8 weken was en ook met z'n band. Ze vond het heerlijk dus met 19 weken kan het zeker wel.

groetjes Lindy

Hoi!

Ik heb zelf de opleiding voor zwemonderwijzer gedaan en mag dus kindjes lesgeven. Ik weet dat ze destijds aanraden om na 3 maanden met je kindje te gaan zwemmen. Ik ben met Anne inmiddels ook een keer geweest. Ze was toen 3,5 maand.
Ik gebruik zelf een zwemluier en een badpakje doe ik er overheen. Als ze poepen is een zwemluier wel erg handig. Je bent meteen de viezigheid kwijt en je hebt geen vlekken in de zwemkleding. Alleen een luier is natuurlijk ook te doen, alleen vind ik een badpakje wel erg leuk staan en krijg ik niet steeds de vraag of het een jongetje of een meisje is.
Een band heb ik ook. Anne kan er in, ze vind het prachtig! En zo groot is ze niet (was toen 5830 gram en 60 cm)
Het enige wat je goed in de gaten moet houden is of je kindje geen blauwe lippen krijgt. Als dit gebeurt is je kindje aan het afkoelen en moet het er uit! Anne hield het wel 20 minuten vol in het 'koude' bad.

Groetjes,
Natasja

Wij gaan over een paar weken ook voor de eerste keer zwemmen met haar, dan gaan we een weekje naar centre parcs!
Vind het wel spannend hoor..ook gewoon hoe het daar in cp zal gaan met slapen enzo..
Mar goed, als je het niet probeerd weet je het ook niet he!
Ik heb toevallig met pasen een badpakje en zwembroekje gekregen van mijn ouders voor mijn dochtertje, zooo schattig!
En ik ga zeker zwembroekjes (luiers)  kopen, lijkt me wel zo makkelijk. Maar doe daarover idd wel een badpakje omdat het zo leuk staat.
Ik heb ook zo'n band die ik meeneem, lijkt me ook wel handig.

Terug
Bovenaan