zwemmen?

hallo,

Ik heb een zoon die is nu 9 weken oud en we willen binnekort op vakantie gaan. Nu willen we met hem lekker gaan zwemmen maar wat moet hij aan voor zwembroekje. Heb al op internet gekeken maar dat zijn alleen maar grote maten van zwem (luier) broekjes?
Waar kan ik ze kopen of hoe doen jullie dat.

Groetjes Es

Hoihoi,

Dat zelfde probleem hadden wij ook. Hier in Nederland zijn bijna geen zwem luiers te verkrijgen voor de allerkleinste. Maatje S begint hier pas bij een kilo of 5-6.
Nu hebben wij het geluk, dat we aan de Duitse grens wonen. Daar verkopen ze bij de DM schwimwindeln voor kindjes vanaf 4kg.

En anders had ik onze dochter Evy gewoon de kleinste maat van Nederlands fabricaat aangedaan, met een zwembroekje erover heen. Of je moet een hydrofiele luier of zo omdoen en gewoon een paar extra meenemen het zwembad in.

Verder kan ik je het advies geven, om voordat je met je kleintje gaat zwemmen; je langzaam aan de temperatuur van je badwater moet afbouwen naar z'n 30/32 graden.
Het zwemwater is altijd kouder als hun badwater, en dan krijgen ze het niet zo snel koud. Maar de eerste paar keren zul je toch niet al te lang kunnen gaan, het 'zwemmen' is erg vermoeiend voor ze.

Veel plezier,
Groetjes Iris mv Evy (16-05-08)

Gewoon geen zwemluier om doen als dat ik het betreffende zwembad mag.
Mijn ervaring met Tessa (3,5 jaar inmiddels) die vanaf baby heeft gezwommen is dat ze eigenlijk nooit poepen tijdens het zwemmen en de zwemluiers houden ook geen urine tegen hoor.
Ik laat Tessa nog steeds zonder luier zwemmen en ze is nog niet zindelijk (helaas maar het begint nu te komen). Ik heb echt nog nooit een ongelukje gehad in het zwembad met haar. Dus ik zou zeggen gewoon zwembroekje of zwempak aandoen en geen luier eronder. maar ik weet ook dat het in sommige zwembaden niet mag dus daar moet je dan even opletten.

Terug
Bovenaan