Zwemmen?

Hi, ben op dit moment 32 weken zwanger. De buik gaat steeds meer in de weg zitten en ik merk dat daardoor mijn conditie achteruit holt. Het enige dat nog goed bevalt om conditie op peil te houden is zwemmen. Weten jullie tot wanneer je mag blijven zwemmen? Tot uitgerekende datum?
 
Je mag zwemmen zolang je vliezen nog niet zijn gebroken. Tot die tijd mag je gewoon zwemmen.(vriendin van mij zwom tot ruim 40 wk zwangerschap)

Gr tamjo
 
Volgens mij totdat je vliezen breken...kan dus ook nog na de uitgerekende datum.. vind het ook lekker...maar door mn bekkenproblemen kan het eigenlijk niet meer...jammer..
Ach na de bevalling...!
 
Ik weet nog bij mijn eerste zwangerschap. Ik ging nooit zwemmen tot een vriendin me meenam met +/- 32 weken. Wouw .... wat een gevoel als je dat water instapt ! Alles wordt omhoog gedrukt. gek gevoel. Het went wel snel en dan voel je je lekker ligt in het water.
En als je eruit stapt merk je pas hoe zwaar je bent...dan zakt alles weer naar beneden.
Ben nu ook al weer een tijdje niet gaan zwemmen. Gaan volgende week weer. Ben benieuwd, hi hihi.

en je mag idd gewoon doorzwemmen tot de vliezen breken. En daarna is het ook een tijdje af te raden. Ondermeer vanwegen het bloedverlies maar ook omdat alles moet helen. Ik geloof dat ze de eerste 6 weken na de bevalling adviseren niet in bad of zwembad te gaan.
 
Wat ik begrepen heb mag je blijven zwemmen tot je de slijmprop verloren heb. Dat is de eerste bescherming tegen de bacterien. Dat kan dus zijn tot aan het moment van je bevalling. Mijn slijmprop verloor ik pas op het moment dat ik 6 cm ontsluiting had en toen braken ook gelijk de vliezen. Het gebeurt zeker niet altijd dat dat gelijk op gaat.

Groetjes

Angie30
 
Terug
Bovenaan