zwemmen

Hoi allemaal,

Is er al iemand gaan zwemmen? Ik wil in Jan of feb naar babyzwemmen gaan, maar ik wil van te voren al eens gaan zwemmen.
Pedro heeft nu ook vakantie dus dat leek me wel leuk m te gaan doen.
Ik weet alleen niet goed waar ik aan moet denken, of op moet letten. Wat er allemaal mee moet.
Ervaringen gezocht :-D
 
hallo ik ben maart 2011 mama.
wij zijn met 10 weken gaan zwemmen.
er word geadviseerd om pas na 6 weken te gaan zwemmen omdat ze dan de inenting hebben gehad.

controleer of het zwembad zwemluiers vereist!
 
Hoelang zijn jullie gaan zwemmen? En hoe doe je dat met omkleden? Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of er speciale hokjes zijn met aankleedkussen.
Hadden jullie ook een zwembroek?
Milan heeft zijn inentingen gehad, hij is nu 8 weken.
 
Hoi,

Ik heb (nog) geen ervaring met babyzwemmen maar ik las in een tijdschrift toevallig net dat er een speciale Facebookpagina over. Hij is wel van een fabrikant van zwemluiers en ik weet niet of je FB hebt, maar misschien kun je er wat mee: www.facebook.com/littleswimmers

Succes en veel plezier!

Groetjes, Marieke
 
Ik ben met de oudste pas met 5 maanden gaan zwemmen, dat was toen in de zomer.
Ik zou zelf voorlopig niet gaan zwemmen. Vooral omdat het met omkleden zo ontzettend koud is voor de kindjes. Maar dat is gewoon persoonlijk dat ik dat zielig vind.
Als je gaat een aantal tips:
- Bijna alle zwembaden eisen zwemluiers (al is het nut me niet helemaal duidelijk)
- Zwemluiers zijn niet waterdicht, als ze bij je op schoot zitten buiten het water en ze plassen voel je het wel degelijk heel warm worden. Dus ook droge gewone luiers meenemen, voor als jullie een tijdje uitgezwommen zijn.
- Voldoende droge hydrofiele doeken. Mij is het een keer gebeurd dat Thijmen poepte in zijn zwemluier en dat is echt een nat drapje, daar kun je niet met billendoekjes tegenop! Ik had toen zelf geen handdoek meer, want ik kon al moeilijk Thijmen en het aankleedkussen van het zwembad vol laten hangen.
- Ga met zijn tweeën. Eerst een van de twee omkleden, en daarna diegene de kleine laten aankleden. Anders sta je zelf te vernikkelen van de kou terwijl je druipnat bent, en dat maakt het niet makkelijker om baby aan te kleden.
 
Terug
Bovenaan