Zwemmen

Hoi dames,

Ben benieuwd of jullie gaan babyzwemmen met jullie kleintjes?
Wij hebben ons opgegeven en Lars heeft 3 maart zijn eerste "zwemles", heb er zo'n zin in!
Lijkt me heerlijk met hem maar ben ook benieuwd hoe het allemaal zal gaan met aankleden etc..
Zijn er mama's die al ervaring hebben en tips kunnen geven waar je aan moet denken?

Liefs Kim

Hoi Kim,

ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Ik was wel van plan om te gaan (ten minste, mijn man omdat ik op het tijdstip van babyzwemmen aan het werk ben en hij vrij is).
Vond mijn meisje eigenlijk nog wat jong (11 weken) maar ze is gek op haar badje!

Hey Kim,

Ik wilde ook gaan beginnen (Laura is 10 weken), maar het zwembad adviseerde toch te wachten tot minimaal 3 maand, omdat het water voor de kleintjes nu nog erg koud is. Ze hebben nog te weinig babyvet :).
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring dadelijk!
Ik ga nu eerst met mijn zwangerschapsclubje een cursus babymassage doen en daarna vanaf april gaan we babyzwemmen. Heb er veel zin in :)

Hoi,

Ik heb het met mijn oudste wel gedaan en vondt het heel leuk, met Sophie denk ik niet dat ik het ga doen puur uit tijdgebrek. Zou niet weten hoe ik het moet regelen met 2 kindjes.

Kan maar 1 tip geven doe niets wat jij of je kleintje niet wil. Als ze dingen doen waarbij je denkt ja maar dat doe ik niet met mijn kleintje of je merkt dat je kleintje het niet leuk vindt, gewoon NIET doen wat degene die de les geeft ook zegt volg je eigen gevoel. Mijn zoontje wilde op een gegeven moment niet meer van de glijbaan (samen met mama hoor hahaha) begon al te krijsen als hij dat ding zag. Heb het toen niet meer gedaan anders ga je ze bang maken en dat is niet de bedoeling. Onze badjufvrouw zei je moet het gewoon doen heb gezegd dat het mijn kind was dat ik zelf wel bepaal wat ik wel of niet met hem doe. Het moet voor allebei leuk zijn.

Veel plezier alvast en geniet ervan, want het is echt leuk!

Heey Kim!

Leuk!! Ja wij gaan ook met Bodhi babyzwemmen als hij 3 maanden is. Op de woensdagochtend, dan zijn wij vaak beide vrij. Dus we gaan om en om met hem zwemmen, ene week papa, andere week ik.
Met de oudste twee heb ik het ook gedaan en zo genoten ervan. En zij natuurlijk ook!
Maar inderdaad, niks doen wat jij niet wilt.
Er zijn natuurlijk veel meer ouders die al vaker hebben gezwommen met hun kleintje, dus daar keek ik de eerste keren naar, hoe zij het deden.

Ik kleedde mezelf altijd eerst om en dan met maxi cosi naar het bad, waar bij het zwembad hier allemaal aankleedtafels staan. Daar pas de kleine uitkleden op het laatste moment.
Zeker omdat die van mij uit en aankleden geen pretje vonden, deed ik dat pas als ik wist dat de les ervoor bijna afgelopen was en ik meteen het water in kon. Dan was alles goed!!
Na de les natuurlijk andersom, ik ging wel altijd daarna nog even douchen vanwege het chloor en nam altijd olie mee om mee in te smeren, ze drogen toch een beetje uit!
En voor jezelf een grote handdoek, kun je die lekker omslaan, anders wordt je koud terwijl je Lars aan het afdrogen/aankleden bent.
En daarna zal hij vast heerlijk slapen!! En kun jij jezelf aankleden als hij weer in de maxi cosi ligt.

Het duurt nog eventjes tot 3 maart, maar laat je wel weten hoe het was? En foto's laten maken natuurlijk!!! Gaat er iemand mee met je de eerste keer?
Heel veel plezier alvast gewenst!

Liefs Brigitte

Hey Kim!

Leuk hoor babyzwemmen!
Met Roan heb ik het niet gedaan.
Hij had eczeem en mocht 1x per week 5 minuten in bad, met een speciale lotion erin.
Dus chloorwater is dan helemaal niet goed.
Finn heeft (nog) geen eczeem maar ook met hem ga ik niet zwemmen. Ik heb dan geen opvang voor Roan.

Voor jou en Lars heel veel plezier!
Ben heel benieuwd hoe jullie het vinden.

Liefs Daan

@ Mart en Jacqueline, Lars is 3 maart een paar dagen 3 maanden oud (ik ben eigenlijk een november mama, maar was 8 december uitgerekend en had dus al een hoop lief en leed gedeeld met de dames van de decembermama club :))
Bij ons zwembad mag het ook pas vanaf 3 maanden.

@ Tovada, ik zal inderdaad geen dingen doen waar ik zelf niet achter sta of die Lars niet leuk vindt. Ik ben wat dat betreft niet op mijn mondje gevallen en zal net als jij wel aangeven dat ik zelf wel bepaal wat ik wel en niet doe :)

@Brigitte, ik weet niet of er bij ons zwembad ook aankleedtafels zijn, ben nog nooit in het babybad geweest, is wel heel handig lijkt me. Denk dat ik gewoon mijn badjas mee neem, net zo makkelijk :)
En Mark gaat de eerste keer sowieso mee en verder zo vaak mogelijk.
Heb me expres voor zaterdag ingeschreven zodat hij ook mee kan. Wel vroeg, al om half 9 's morgens!! Maar is niet erg, heb je daarna nog wat aan je dag.
Ga zeker foto's maken en zal ze op op hyves zetten.

@Daan, balen dat Roan eczeem had, hoop dat Finn het niet krijgt! Kindje van vrienden van ons heeft het ook en dat kan behoorlijk vervelend zijn heb ik begrepen. Ik laat in ieder geval iets weten als we zijn geweest.

Liefs Kim

Hoi meiden,

Wij gaan straks ook zwemmen met Vince.. ben benieuwd hoe hij het vind.. In badje gaan vind hij al heerlijk en douchen ook..

Het zwembad bij ons in de buurt heeft elke di en woe ochtend het bad extra verwarmt voor kleintje.. vanaf 6 mnd zwemles voor baby's en ouder..

Ik twijfelde zelf vanaf wanneer we zouden kunnen gaan zwemmen met Vince daarom nagevraagd bij zijn kinderarts in het ZH.. Daar adviseerden ze vanaf 2 mnd. maar ook om dit zeker te gaan doen met de kleine.. het is lichamelijk goed voor ze en het is ook erg leuk om te doen..

Wij gaan bij 10 weken beginnen... dan is papa ook vrij.. willen graag de eerste keer samen gaan met Vince.. Daarna pak ik het op.. de zwemles is straks ook op mijn vrije dag..

X

Terug
Bovenaan