Zweten bij inbakeren.

Hoi mama's,

Ik weet niet goed waar ik dit onderwerp moet plaatsen, dus doe ik het hier ook nog maar eens.

Wij bakeren Jaro (9 weken) nu al een tijdje in. Het helpt hem erg goed om in te slapen en om langer te slapen. Toch gebeurt het dat hij met het inslapen nog wat problemen heeft. Dan laat ik hem eerst 10 minuutjes huilen en ga ik af en toe gaan kijken om hem te sussen. Maar na 10 minuten huilen, staan de zweetdruppels hem al op het hoofd...

Als hij na 10 minuten nog niet stil gevallen is, dan haal ik hem uit zijn bedje om te sussen, maar vaak heeft hij het wel nodig om even te huilen, dus ik wil hem niet vroeger uithalen...

Toch lijkt het mij niet goed dat hij zo zweet? Wat denken jullie daarvan?

Als hij gewoon slaapt, dan zweet hij er zelden in hoor, het is vooral als hij huilt omdat hij zijn slaap niet vindt.

Groetjes Veerle.
 
Hoi Veerle,

Het komt denk ik zoals je zelf al zegt omdat hij zich zo druk maakt. Wat je kan doen (misschien doe je dat al) is zijn voetjes vrij laten dan kan de warmte er via die kant uit.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Wat ik vaak deed bij mijn zoontje wat ook zo'n zwetertje is, is het volgende: gewoon inbakeren. Dekentje er strak overheen. Vervolgens zachtjes/langzaam over zijn voorhoofd, over zijn neusje met je vingers strijken. Dat hield ik de ene keer 1 minuut en de andere keer 5 minuten vol en daar werden zijn ogen zo zwaar van dat hij geeneens de fut meer had om zich kwaad te maken, wat hij anders ook altijd deed. Succes. gr. Sil
 
Mijn dochtertje is nu ruim 7,5 maand, maar zij zweette ook al sinds haar geboorte heel erg als ze ging huilen. Het komt gewoon omdat ze zich te druk maakt en zodra ze weer rustig is, is het zweten ook weg.
 
Hoi Veerle,

Ik heb inmiddels 2x (een half uur)geprobeerd mijn zoontje (8 weken) in te bakeren en hij huilt hevig en inderdaad is zeiknat van opwinding....Ik vroeg me af hoelang het bij jou geduurd heeft voordat er verandering kwam en hij toegaf aan het slapen gaan...want tot nu toe vind ik het erg moeilijk om door te zetten...
 
Hoi iedereen, dank jullie wel voor de tips!!!

San,

Wij bakeren jaro nu ongeveer 3 weken in en de ene keer lukt het al beter dan de andere keer. Protesteren doet hij meestal wel in het begin, maar wel al minder dan toen we ermee begonnen. Het schijnt dat ze drie dagen (ongeveer toch, hangt vast wel af van kind tot kind) moeten wennen eraan. Maar dan moet je wel proberen om hem die drie dagen telkens als hij gaat slapen in te bakeren, pas zo kunnen ze het gewoon worden. Zo staat het beschreven in het boekje 'Inbakeren brengt rust' van Ria Blom.

Wij hebben dus ook doorgezet. Nu gebeurt het dus wel nog dat hij in het begin huilt, maar dan troost ik hem even op de arm. Zodra hij stil is, leg ik hem in zijn bedje. Hij is wel nog wakker als ik hem neerleg. Soms begint hij in zijn bedje opnieuw met huilen, dan laat ik hem 10 minuten huilen. Vaak stopt hij na een 7tal minuten en valt hij in slaap. Andere keren moet ik hem er na tien minuten terug uithalen en dan begin ik weer van in het begin: weer troosten, wakker in bedje leggen,...

Ik merk wel duidelijk verschil in de duur dat hij slaapt: hij slaapt veel langer nu hij ingebakerd is!

Even doorzetten zou ik zeggen!!!

Succes, Veerle.
 
Wij bakerden ons zoontje voorheen ook in, maar zijn er meegestopt toen hij (7 weken oud) te sterk was en zich loswurmde. Ik kleedde hem dan niet te warm aan onder de inbakerdoeken (pamper-romper-tshirtje). Ons zoontje moest ook even wennen. MAar als je consequent inbakert moet het vast lukken en maakt hij zich niet meer zo druk. Succes!
 
Terug
Bovenaan