Zweten in bed

Hoihoi,
Mijn zoontje van 2 heeft al een tijdje dat als ik 's avonds nog even bij hem ga kijken, hij echt doorweekt is van het zweet. Pyama kan je uitwringen, haren nat en dekbed etc ook.
Hebben jullie tips?
Zijn kamer is 17/18 graden. Hij draagt een boxer, pyama met lange mouw en lange broek en ligt onder een dun dekbed. Pyama etc is allemaal katoen..
Hij gaat soms ook onder zijn dekbed vandaan, dus een korte pyama lijkt me dan weer fris..

Verder gebruikt hij medicatie tegen zn astma maar dot zweten is geen bijwerking...

Alvast bedankt!
 
Dan is het toch nog te warm op z'n kamertje. Kun je het nog iets kouder krijgen? Mijn dochters zweten met 17/18 graden ook hun bed uit. Hun kamertje is meestal rond 15/16 graden en dan voelen ze gewoon nog lekker warm.
 
Zou het aan zo’n anti doorlek mat voor op z’n matras kunnen liggen? De meeste daarvan zijn behoorlijk zweterig want dat is van dat plastic materiaal gemaakt… had er zelf zo eentje op mn bed in de laatste weken van mn zwangerschap en ik had ook opeens meerdere pyjama’s per nacht nodig….
 
Dat zou kunnen! Heb er nu een andere opgelegd. En hou na zijn middagslaapje (waarbij hij er nooit last van lijkt te hebben...) zijn raam open tot het slapen gaan. Dan is zijn kamertje ook kouder..
 
Helaas... hij was net weer drijfnat... over 1.5 week een afspraak bij de kinderarts. Daar maar eens opnoemen..

Maar mocht iemand nog een goede tip hebben... hoor het heel graag!
 
Terug
Bovenaan